Isnin, 7 April 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Aku semakin bahagia

Posted: 06 Apr 2014 11:10 PM PDT

Oleh Aida Rizmariza Kamaruddin
Gambar Noor Azlina Jaafar

KD sering memilih untuk berterus terang tentang banyak perkara dalam hidupnya.

BERMULA dengan laporan mengatakan dia curang terhadap bekas suami dan pengakuan berani mengenai kehamilan anak pertama bersama Raul Lemos, membuktikan Krisdayanti (KD) mahu bersikap lebih jujur. Dia bukan hanya mahu menonjolkan sisi-sisi baik kala berdepan masyarakat. Namun selepas empat tahun berlalu, KD tahu masih ada lagi yang belum berpuas hati dengan dirinya kesan daripada kekhilafan terdahulu.

Menerima hukuman yang diberikan setimpal dengan kekuatan yang diperoleh, penyanyi berusia 39 tahun ini percaya bukan semua yang dilihat itu sebagai balasan. Merupakan ibu kepada empat orang anak iaitu Aurel,15, Azriel , 13 , Ariannha Amora Lemos 3, dan Kellen Alexander Lemos, ternyata kehidupan yang dilaluinya sejak empat tahun lalu sebagai peluang kedua.

Mengecapi bahagia melalui peluang kedua, bagi Krisdayanti, ini adalah masa menghargai apa yang telah diaturkan Allah buat hamba sepertinya. Katanya, untuk apa menyoal perkara yang sudah terjadi memandangkan kini dia sudah melihat hikmah yang tersembunyi?

"Saya bukan seseorang yang mudah berkecil hati, saya tahu masih ada yang terus menghukum saya. Saya lihat ini bahagian dosa saya yang sedikit terhapus dengan kecaman mereka.

"Jangan benci saya, kerana bukan semua yang dilihat itu apa yang sebenarnya berlaku. Melalui waktu ini apa yang saya lakukan adalah sentiasa berfikiran positif. Mungkin ada 100 orang yang mengata yang tidak baik tentang saya, tetapi saya percaya ada 1,000 lagi orang yang baik diluar sana," katanya.

Hanya beberapa minggu lalu kisah ketelanjurannya dibangkitkan semula oleh selebriti terkenal Ahmad Dhani. Mengakui pedih untuk sekali lagi kisahnya dipermainkan di hadapan khalayak ramai, bagi KD sudah sampai masanya kisah seperti itu tidak lagi mengambil tempat pada masa depan.

"Suami saya memang kesal dengan Ahmad Dhani yang membangkitkan hal ini di dalam rancangan yang ditonton ramai orang. Jujurnya, Raul tidak mahu hal-hal ini diamati anak-anak kami yang semakin membesar.

"Ahmad Dhani sudahpun meminta maaf, jadi harapan saya agar hal ini tidak lagi dibangkitkan," katanya.

Sudah lali dengan apa yang dilalui, bagi KD fokusnya kini hanya untuk anak-anak. Walaupun anak pertama dan kedua kini berada di bawah jagaan bekas suaminya Anang Hermansyah, itu tidak bermakna mereka ketandusan kasih sayang dirinya. Tidak menolak Anang masih lagi sangsi dengan keinsafan dirinya, bagi KD sesungguhnya kehadiran Ashanty sebagai pengantara dia dan Anang begitu memudahkan.

"Memang Anang masih tidak boleh menerima saya. Namun Ashanty yang juga isteri Anang kini memudahkan komunikasi kami. Soal anak-anak pula semuanya masih sama, memandangkan mereka berdua sudah dewasa jadi apa saja permintaan mereka akan terus kepada saya," katanya.

Peluang kedua

Bercakap soal kehidupannya kini, adalah sesuatu yang cukup meredakan perasaan KD apabila mempunyai seorang suami yang sangat memahami, sementelah dianugerahkan dua lagi anak.

"Saya mempunyai suami yang sangat membela. Dalam keadaan saya dimalukan, dia sentiasa berada bersama saya.

"Allah bagaikan menjawab semua doa saya. Jujurnya ketika kehilangan anak saya (yang sebelum ini berada dengan Anang), saya berada dalam keadaan sangat tertekan. Namun, siapa sangka ketika umur saya 36 saya terus dikurniakan anak ketiga dan keempat. Mungkin itu satu keajaiban yang diberikan Allah untuk membuatkan saya tahu tujuan hidup bukan lagi untuk dunia tetapi akhirat," katanya.

Bercakap soal perbezaan kehidupannya kini, bagi KD tentunya apa yang dianugerahkan Allah kepadanya kini bagaikan detik permulaan baru buat hidupnya. Menerangkan kedudukannya sebagai manusia biasa, bagi KD jangan pernah anggap gelaran artis menidakkan dia untuk tidak melakukan kesilapan.

"Mungkin dahulu ketika nama saya sedang dikenali memang tiada waktu untuk anak-anak. Bezanya kini anak ketiga dan keempat saya menerima keadaan yang berbeza. Lebih waktu untuk mereka dan saya tidak mahu lagi terlepas untuk melihat mereka membesar di depan mata.

"Cerita dan takdir hidup saya sudah ditentukan, saya berkahwin dan bagaimana anak saya lahir juga sudah ditentukan. Sebagai manusia saya akui kesilapan lalu yang juga sudah ditakdirkan kepada saya," katanya.

Diasak dengan pelbagai cerita tidak baik sepanjang empat tahun lalu, jujurnya dia tahu apa yang berlaku. Tidak mudah untuk dirinya hanya mendengar, bagaimanapun tiada sebab juga untuknya berputus asa. KD nekad untuk terus berjuang dalam industri ini.

"Saya tahu semuanya, bukan saya tidak ambil tahu apa yang orang katakan tentang saya. Tetapi mengapa saya perlu keluar dari industri? Saya yang rugi kalau buat begitu. Saya merasakan sebagai sebahagian dalam komuniti ini dan saya selesa," katanya.

Hati-hati pilih

tajuk lagu

Masih teringat lagu berjudul I,M Sorry Good Bye? Pengakuan KD tentang lagu ini rupa-rupanya dia masih terkenang dengan apa yang berlaku. Menurut KD selepas mengeluarkan lagu ini katanya dia bagaikan mengingati kembali tempoh perceraiannya dengan Anang. Kembali bekerjasama dengan Melly Goeslow, KD dengan tenang memberitahu agar Melly lebih berhati-hati dengan tajuk lagu kali ini.

"Single terbaru saya berjudul Bertubi Tubi, memang saya sudah beritahu Melly agar lebih berhati-hati pilih tajuk lagu. Kalu ikutkan lagu yang baru ini memang ada kena mengena dengan kehidupan saya. Setelah bertubi-tubi diduga, kanan dan kiri, akhirnya saya juga bertubi-tubi menerima kebahagiaan kini," kata yang kini sudah memiliki sebuah perusahaan dalam bidang muzik. Menamakan Raya Music sebagai permulaan, antara impian terbesarnya adalah untuk melihat bidang muzik di Indonesia terus berkembang.

"Raul mewujudkan Raya Music untuk saya lebih aktif dalam bidang ini. Ternyata sokongannya itu memberi alamat yang baik buat karier saya. Setelah hampir 20 tahun impian itu pasti ada untuk melihat industri muzik di Indonesia terus berkembang," katanya.

Perang di lokasi?

Posted: 06 Apr 2014 11:10 PM PDT

APA sudah jadi dengan dua bintang kacak India ini? Salman Khan kata dia tidak bersalah. Akshay Kumar pula, turut menafikan perselisihan faham antara mereka sewaktu penggambaran bersama-sama, baru-baru ini.

Jika tidak bergaduh, kenapa Salman perlu meninggalkan set penggambaran? Apakah benar ini semua gara-gara kedua-duanya sama 'keras kepala', maka itu yang terjadi?

Seorang krew penggambaran memberitahu India Today, Salman meninggalkan set kerana 'cemburu' dengan aksi Akshay yang menjadi perhatian kamera berbanding dirinya.

Itu yang menyebabkan Salman tidak puas hati lalu meninggalkan set. Dia tidak mahu orang lebih daripada dirinya memandangkan dia adalah penampilan khas dalam lagu Fugly nyanyian Honey Singh itu.

Akshay sememangnya dilihat berlebihan ketika melakukan babak lagu tersebut. Dia juga diberi penjelasan terlebih dahulu tentang lagu itu berbanding Salman yang tidak mendapat sebarang taklimat mengenai keseluruhan lagu.

Salman hanya diberitahu ketika sampai di set. Tetapi, dia berlalu pergi apabila mendapati Akshay beraksi lebih ketika rangkap pertama lagu itu. Semua orang terkejut," jelas kru itu.

Tambah kru terbabit, pelakon berusia 48 tahun itu turut diminta untuk meneruskan penggambaran lagu oleh pengarah, Kabir Sadanand, tetapi dia tidak menghiraukan permintaan itu.

Jurucakap Salman juga membantah sekerasnya kontroversi itu. Bercakap kepada OneIndia.in, jurucakap itu menjelaskan pemergian Salman daripada set adalah disebabkan hal lain.

Dia pergi kerana terpaksa berkejar dengan sesi fotografi bersama Arjun Kapoor dan Alia Bhatt. Selepas itu, dia pergi lagi untuk berjumpa dengan Alvira dan Atul Agnihotri yang terlibat dalam filem O Teri.

Salman dan Akshay sebenarnya tiada isu. Apabila lagu itu keluar, barulah semua orang boleh menilai apa yang berlaku sebenarnya," katanya.

Berbaik semula

Walaupun terpaksa bermasam muka, laporan Bollywoodlife.com pula menyebut kedua-dua pelakon itu kini sudah berdamai. Mereka tidak mahu meneruskan permusuhan memandangkan kedua-duanya sudah mengenali antara satu sama lain hampir 20 tahun.

Mereka sudah berbaik semula. Laporan yang mendakwa mereka saling mencemburui adalah tidak benar, berita palsu.

Memandangkan Salman hanyalah cameo dalam lagu itu, sebab itu sesinya tamat awal. Maka, janganlah percaya dengan gosip dan kontroversi yang ditimbulkan itu," kata jurucakap Salman kepada Bollywoodlife.com.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved