Isnin, 10 Februari 2014

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


HTC One tampil warna sofistikated

Posted: 09 Feb 2014 10:32 PM PST

Peneraju bidang rekaan dan inovasi, HTC, baru-baru ini memperkenalkan model utamanya iaitu HTC One telah divariasikan dalam satu lagi pilihan warna.

Telah berada di pasaran tempatan sejak Januari lalu di samping pilihan warna sedia ada iaitu perak, hitam dan merah, warna emas ditelitikan dengan garisan hitam yang melambangkan keunggulan premium selain menyerlahkan ciri-ciri kemewahan serta gaya sofistikated.

Model terdahulu HTC One diperkenalkan harga RM2,299 untuk storan 32 giga bait dan RM2,499 (storan 64 giga bait) berada di pasaran tempatan Mei tahun lalu dengan tiga pilihan warna tersebut.

Untuk model kali ini, masih mengekalkan reka bentuk ikonik, fungsi kamera serta sistem bunyi menakjubkan, HTC One Gold turut digayakan dengan bentuk fizikal menakjubkan sesuai bagi mereka yang mementingkan keselesaan.

Di samping itu, teknologi utamanya iaitu BlinkFeed, Zoe dan BoomSound turut dikekalkan dalam memberi kepuasan kepada pengguna.

Sebagai rekod, HTC One telah meraih pengiktirafan antarabangsa bagi kategori reka bentuk dengan perincian serta, warna terbaru ini sudah pasti menjadi pilihan bagi musim perayaan selain merupakan antara peranti yang perlu ada bagi memulakan 2014 dengan penuh gaya.

Dijual pada harga runcit RM2,199, kini HTC One Gold telah memasuki pasaran menerusi pengedar sah yang berdaftar seluruh negara.

Sementara itu menurut Presiden HTC Asia Selatan, Jack Yang, pihaknya berbangga dengan kejayaan pengeluar telefon bimbit tersebut yang berjaya memenangi anugerah Telefon Pintar Terbaik 2013.

Kami berbangga dengan kejayaan memenangi anugerah tersebut untuk HTC Onoe dengan reka bentuknya itu dan dibina menggunakan logam keseluruhannya.Kali ini kami menampilkan HTC One emas kepada pengguna, ujarnya.

Bagi mereka yang ingin dapatkan maklumat lanjut mengenai One Gold boleh layari laman web www.htc.com.

Tujuh produk Logitech diiktiraf

Posted: 09 Feb 2014 10:32 PM PST

Susunan NOOR DIANA AZIS

Tetikus Ultrathin touch.

PENERAJU inovasi dan navigasi peranti komputer, Logitech membuktikan produk rekaannya adalah yang terbaik apabila tujuh daripadanya memenangi anugerah kecemerlangan dalam reka bentuk bagi kategori komputer dan audio/video pada Anugerah Reka Bentuk Produk iF 2014 baru-baru ini.

Menerusi anugerah yang diraih, Logitech masih mengekalkan pengiktirafan ke atas produk-produknya selama empat tahun berturut-turut.

Semasa sesi pemilihan bagi penerima anugerah itu, juri membuat penilaian berdasarkan kriteria kualiti reka bentuk, bahan material yang digunakan, tingkat inovasi, fungsi, ergonomik serta aspek reka bentuk secara universal.

Bagi pembesar suara berkembar Bluetooth Z600, ia direka dengan bentuk yang menarik dengan penyambungan sehingga kepada tiga alat pada masa yang sama melalui Bluetooth sekali gus membolehkan pengguna menikmati muzik dan audio dari peranti yang berlainan pada satu masa.

Dengan lengkungan lembut, kemasan fabrik serta warna-warna kontemporari, pembesar suara berkembar ini menyempurnakan lagi penampilan pengguna.

Pembesar suara UE Boom pula direka untuk memudahkan pengguna membawanya ke mana sahaja dengan permukaan kalis air dan debu memberikan kepuasan mendengar muzik tanpa mengira tempat dan waktu.

Memberikan rangkuman bunyi 360 darjah serta ketahanan bateri sehingga 15 jam tanpa henti, ia menyokong sambungan pada aplikasi iOS dan Android.

Papan kekunci FabricSkin Folio menggabungkan reka bentuk yang menarik dengan teknologi pintar untuk perlindungan dengan fungsi tambahan pada iPad.

Boleh didapati dalam pelbagai pilihan warna dan penapis fabrik, aksesori ini sudah pasti menyediakan kemudahan dan keselesaan seperti papan kekunci tradisional di samping memberikan perlindungan khusus untuk iPad pengguna.

Bagi mereka yang meminati permainan video, tetikus khas tanpa wayar G602 adalah yang pertama menggunakan teknologi sensor Zero Tech eksklusif Logitech G Delta yang menawarkan sehingga 2,500 kepekaan DPI.

Tetikus ini direka khusus untuk permainan video dan mampu bertahan sehingga 250 jam dalam mod penuh manakala lebih 1400 jam penggunaan pada mod permainan.

Berlainan bagi tetikus Ultrathin Touch yang direka lebih nipis serta diorientasikan sentuhan seperti komputer dan mudah alih.

Permukaan sentuhan responsif memudahkan pelayaran Windows 8 dan Multi Touch pada Apple OS X menerusi penyambungan Bluetooth dengan teknologi Easy-Switch.

Sementara itu, pad sentuh tanpa wayar T650 memberikan pelayaran mudah dan cepat kepada sistem operasi Windows 8 dalam julat yang lebih besar berbanding kebanyakan tetikus sentuh lain.

Hanya perlu leretkan jari ke atasnya bagi mengaktifkan serta menukar aplikasi, aktiviti pengguna pada komputer lebih mudah dan cepat.

Papan kekunci K810 pula memudahkan pelbagai tugasan dengan hanya sambungan pada peranti seperti komputer, Ultrabook, tablet atau telefon bimbit pintar, tanpa mengira platform.

Menggunakan teknologi EasySwitch, pengguna boleh menyambungkan papan kekunci tersebut pada tiga alat dalam satu masa.

Reka bentuknya yang dibaluti aluminium serta saiz yang padat menyempurnakan lagi gaya hidup pengguna.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved