Isnin, 3 Februari 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


EC Thailand adakan pertemuan Khamis ini

Posted: 03 Feb 2014 10:12 AM PST

BANGKOK 4 Feb. - Suruhanjaya Pilihan Raya (EC) Thailand akan mengadakan pertemuan pada Khamis ini bagi menentukan tarikh pengundian baharu kepada pengundi-pengundi yang gagal mengundi pada pilihan raya yang lalu, selepas diganggu oleh penunjuk perasaan antikerajaan.

Pesuruhjaya EC, Somchai Srithiyakorn berkata semalam, pertemuan itu akan membincangkan tentang isu pengundian dan pengumuman tarikh baharu pengundian.

Seperti yang diketahui, undian tidak akan dijalankan dalam tempoh masa tujuh hari kerana EC perlu menangani pelbagai masalah terlebih dahulu," jelas Somchai. - AGENSI

Enam mati dalam kejadian banjir di Filipina

Posted: 03 Feb 2014 10:10 AM PST

MANILA 4 Feb. - Sekurang-kurangnya enam orang terkorban, selepas berlakunya kejadian tanah runtuh dan banjir di sembilan buah daerah di negara ini, semalam.

Menurut Majlis Pengurusan Pengurangan Risiko Bencana (NDRRMC), kejadian tersebut turut mengakibatkan seorang mengalami kecederaan, manakala lima lagi dilaporkan hilang.

Jumlah mereka yang terjejas akibat banjir di sembilan daerah setakat ini mencecah 42,987 orang, selain turut mengakibatkan 83 buah rumah musnah, jelas NDRRMC. - AGENSI

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved