Isnin, 3 Februari 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Polis marin rampas 60kg ikan yang dibom

Posted: 03 Feb 2014 10:57 PM PST

SEMPORNA 4 Feb. - Pasukan Polis Marin (PPM) Semporna merampas 60 kilogram ikan pelbagai spesies bernilai kira-kira RM300 yang ditangkap menggunakan bahan letupan di perairan Labuan Haji semalam.

Komander PPM Wilayah 4 Sabah, Asisten Komisioner Mohammad Madun berkata, dalam operasi kira-kira pukul 5 petang itu, pihaknya turut menahan tiga warga asing berumur antara 15 hingga 30 tahun serta merampas dua buah bot yang dipercayai digunakan dalam aktiviti itu.

"Kami juga turut merampas peralatan yang digunakan dalam aktiviti mengebom ikan itu," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Kes disiasat di bawah Seksyen 26 (1)(a) Akta Perikanan 1985 kerana menangkap ikan menggunakan bahan letupan.

Sehubungan itu, Mohammad berkata, pihaknya akan mempertingkatkan operasi bagi membanteras kegiatan seumpama itu yang boleh merosakkan ekosistem dan menjejaskan industri pelancongan negara. - BERNAMA

Banglo kakitangan Kedutaan Korea Utara di KL terbakar

Posted: 03 Feb 2014 10:45 PM PST

KUALA LUMPUR 4 Feb. - Sebuah banglo dua tingkat di Jalan Beka, Bukit Damansara yang disewa sebagai kediaman kakitangan kedutaan Korea Utara terbakar awal pagi Selasa.

Penolong Pengarah Operasi Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Azizan Ismail berkata, ketika kejadian kira-kira 7 pagi itu, terdapat enam individu yang dipercayai kakitangan kedutaan tersebut berada di dalam banglo berkenaan.

"Salah seorang daripada mangsa yang berusia lingkungan 40-an cedera ringan namun kesemuanya dilaporkan selamat," katanya ketika dihubungi Bernama.

Pihak bomba menerima panggilan kecemasan pada pukul 7.28 pagi dan empat jentera dengan 30 anggota dari balai Hartamas, Pantai, Taman Tun dan Hang Tuah bergegas ke tempat kejadian.

Azizan berkata, sebaik tiba pihaknya mendapati hampir 80 peratus banglo berkenaan musnah tetapi mereka berjaya menyelamatkan tiga buah kenderaan yang diparkir di perkarangan banglo tersebut.

Beliau berkata, api berjaya dikawal sepenuhnya pada pukul 7.55 pagi dan punca kebakaran masih dalam siasatan. - BERNAMA

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved