Ahad, 16 Februari 2014

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Menawan kerana gincu

Posted: 16 Feb 2014 06:09 AM PST

ROZITA melihat jam tangannya. Lima minit lagi dia perlu masuk ke bilik mesyuarat memulakan pembentangan kertas kerjanya. Sambil membuka beg tangannya, dia mengenakan secalit gincu, kemudian dia menggunakan pengilat bibir. Begitulah kuasa solekan bibir . Bukan setakat mencantikkan wajah, ia memberi keyakinan. Dengan bibir kelihatan lembap dan sihat, seorang wanita lebih berasa selesa dan yakin.

Kebanyakan wanita menganggap solekan sebagai terapi minda kerana cantik membuatkan diri ceria sekali gus mempengaruhi aktiviti seharian. Walaupun hanya mengoles nipis gincu di bibir , kecantikan pasti akan terserlah.

Ikuti beberapa panduan solekan bibir menggunakan Maybelline New York Lip Polish by Color Sensational yang mempunyai tiga fungsi sebagai pelembap, gincu dan pengilat bibir.

Untuk solekan bibir lebih cantik dan gincu bertahan lebih lama, ratakan sedikit penyamar noda atau bedak asas supaya mudah membentuk bibir seperti dikehendaki menggunakan penggaris bibir, selain menutup cela yang wujud di kawasan sekitar.

Sapukan gincu sesuai dengan wajah dan kulit anda. Mencampurkan beberapa rona gincu juga mungkin idea baik.

Pengilat bibir penting untuk mendapatkan ilusi bibir mungil, bertenaga dan segar.

Bagi mendapatkan bibir yang sihat dan cantik, lembapkan bahagian bibir sebelum tidur dengan pelembap khas. Malah amalan menggosok bibir menggunakan berus gigi sebelum tidur (gosok dengan lembut) dikatakan mampu menanggalkan sel mati.

Rahsia jutawan muda -Shielawatie

Posted: 16 Feb 2014 06:09 AM PST

DARIPADA usahawan butik pengantin kini bergelar jutawan .

Begitulah perjalanan hidup wanita muda yang banyak menimba ilmu hingga bergelar usahawan berjaya hasil daripada perniagaan produk kesihatan yang diceburinya. Shielawatie Ahmad, 29 boleh berbangga dengan pencapaiannya kerana dalam tempoh tidak sampai setahun berniaga , dia mampu mengumpul kekayaan yang diidamkan ramai orang.

Kehidupan Shielawatie memang sukar namun demi mencari sesuap nasi kehidupan mesti diteruskan. Lagipun memang sikapnya sejak remaja lagi tidak mahu menyusahkan keluarga yang sudah sedia susah. Walaupun hasil butik pengantin miliknya tidak seberapa, dia tetap gigih berniaga kerana sentiasa berpegang pada moto hidupnya iaitu selagi ada Tuhan, selagi itu ada harapan.

Hinggalah dia berniaga menjual produk kesihatan Triple Stemcell dan Double Stemcell.

Menurutnya, ketika mula-mula diperkenalkan dengan produk tersebut, dia kurang yakin dengan bisnes sebegitu, hinggalah dia melihat sendiri hidup rakannya berubah dalam sekelip mata dengan pendapatan lumayan hasil daripada perniagaan ini.

"Kerjanya sedikit tapi hasilnya cukup berbaloi, mengalahkan pendapatan saya membuka butik. Saya memang tak ada masalah untuk menjalankan perniagaan sebab sejak remaja lagi saya dah berjinak-jinak dengan dunia perniagaan. Alhamdulillah selepas hampir setahun menjalankan perniagaan ini, pendapatan saya sudah mencecah RM1 juta," ujarnya yang kini memperoleh pendapatan lebih RM30 ribu sebulan menerusi grup yang hanya dikenali sebagai RICH 88 yang diasaskan bagi memasarkan produk berkenaan.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved