Selasa, 28 Januari 2014

Utusan Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Sukan


Real singkir Espanyol, mara ke separuh akhir Copa del Rey

Posted: 28 Jan 2014 02:31 PM PST

MADRID 29 Jan. - Real Madrid menundukkan Espanyol 1-0 untuk melangkah ke separuh akhir Copa del Rey dengan agregat 2-0, sebentar tadi.

Selepas menang 1-0 pada suku akhir pertama di Barcelona, Real memastikan langkah mereka tidak mampu disekat selepas menjaringkan gol menerusi Jese Rodriguez pada minit ketujuh.

Real, yang kalah 1-2 kepada Atletico Madrid pada perlawanan akhir tahun lalu, berpeluang menentang pasukan itu sekali lagi pada separuh akhir nanti.

Namun begitu, Atletico perlu terlebih dulu menumpaskan Athletic Bilbao dalam satu lagi perlawanan suku akhir, esok. Atletico menang 1-0 pada suku akhir pertama. - AP

Liverpool belasah Everton 4-0

Posted: 28 Jan 2014 02:29 PM PST

LIVERPOOL 29 Jan. - Daniel Sturridge meledakkan dua gol ketika membantu Liverpool membelasah Everton 4-0 dalam perlawanan ke-222 melibatkan dua musuh ketat itu pada saingan Liga Perdana Inggeris di Anfield, sebentar tadi.

Ketua pasukan, Steven Gerrard terdahulu membuka jaringan tuan rumah pada minit ke-21, sebelum Sturridge menokok dua gol pantas pada minit ke-33 dan ke-35.

Luis Suarez mengukuhkan kedudukan sebagai penjaring terbanyak liga dengan meledakkan gol ke-23 musim ini hanya lima minit selepas babak kedua bersambung.

Sturridge bagaimanapun terlepas untuk mencatat hatrik apabila gagal menyempurnakan sepakan penalti selepas Raheem Sterling dijatuhkan oleh penjaga gol, Tim Howard.

Namun begitu, empat gol yang diraih Liverpool membolehkan mereka kekal di tangga keempat liga, meninggalkan Everton dengan empat mata. - AP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved