Khamis, 2 Januari 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


5 terbunuh dalam serangan bom kereta di Beirut

Posted: 02 Jan 2014 09:50 AM PST

BEIRUT 3 Jan. - Sekurang-kurangnya lima terbunuh dalam satu kejadian letupan semalam di selatan bandar Beirut yang merupakan kubu kuat kumpulan militan Hezbollah, menurut laporan Kementerian Kesihatan Lebanon.

Pada masa sama, seramai 20 orang tercedera dalam letupan yang berlaku di kawasan kediaman Haret Hreik petang semalam.

Menurut laporan seorang pegawai keselamatan Lebanon, letupan itu disebabkan oleh bom yang diletakkan di dalam sebuah kereta, yang menyasarkan kawasan padat dengan penduduk, bertempat kira-kira 200 meter dari pejabat biro Hezbollah. - AFP

Komander tentera Congo terbunuh akibat serangan hendap pemberontak

Posted: 02 Jan 2014 09:46 AM PST

KINSHASA 3 Jan. - Komander pasukan tentera Congo yang bertanggungjawab menewaskan pemberontak Uganda di timur negara itu November lalu, terbunuh dalam satu serangan hendap semalam.

Semasa kejadian, Kolonel Mamadou Ndala dan pasukannya sedang mengadakan rondaan dalam wilayah North Kivu apabila kenderaan yang dinaiki diserang, kata jurucakap kerajaan, Lambert Mende. Insiden tersebut turut mengorbankan dua lagi anggota tentera.

Menurut laporan, serangan itu dilakukan oleh Pakatan Angkatan Demokratik dan Tentera Nasional bagi Pembebasan Uganda (ADF-Nalu) yang menggunakan roket serta senjata berat. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved