Jumaat, 22 November 2013

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Bukan karya biasa

Posted: 22 Nov 2013 06:33 AM PST

Oleh NOOR FAZRINA KAMAL
Gambar Iryn Zahiryn (019-2185858)

REKAAN ringkas tapi menawan untuk ke majlis

BAGI pereka fesyen muda, Kashfi Zulkufli, setiap hasil rekaannya bukan sekadar satu karya biasa kerana semuanya mempunyai jalan cerita sendiri.

Bagi anak muda ini, ilham diperoleh menerusi alam semula jadi, keindahan dan kecantikan seorang wanita.

Istimewanya, setiap koleksi Kashfi Zulkufli Creations berdasar inspirasi dan perjalanan kisah seorang wanita.

"Setiap rekaan ada cerita di sebaliknya. Biasanya idea tersebut datang daripada pemerhatian dan ada juga yang seperti diceritakan oleh rakan-rakan.

"Melalui penceritaan tersebut, saya olah satu karya yang istimewa yang mana potongan ataupun penggunaan warna melambangkan kisah seorang wanita yang menjadi inspirasi rekaan tersebut," ujar Kashfi yang ditemui di studio Utusan Malaysia baru-baru ini.

Walau memegang Ijazah Sarjana Muda Seni Persembahan dari Universiti Teknologi Mara (UiTM), Kashfi menggilap bakat sambil menimba pengalaman dengan pereka fesyen, Akma Suriati Awang dalam menjayakan teater muzikal Puteri Gunung Ledang di Singapura, persembahan citrawarna dan beberapa tugasan lain.

"Kerjaya seni reka fesyen saya bermula secara serius apabila tamat berkhidmat sebagai perunding imej di salah sebuah stesen television berbayar. Saya kemudiannya mendaftarkan diri sebagai ahli persatuan Young Designer Arena (YODA) dan mula berkecimpung secara serius dalam reka fesyen," ujar Kashfi lagi yang menghasilkan rekaan baharu setiap dua bulan.

Lebih menarik, rekaan Kashfi hanyalah satu rekaan,satu saiz dan satu warna bagi memperlihatkan keistimewaan si pemakai.

Kashfi juga banyak menggunakan potongan seperti duyung, princess cut bagi memperlihatkan flare dan keunikkan setiap rekaan.

"Hasil kerja saya terbuka untuk semua golongan yang meminati label Kashfi Zulkufli Creations. Sesiapa sahaja boleh memakainya tidak kira orang biasa mahupun kenamaan dan selebriti.

"Setakat ini antara selebriti yang pernah menyarungkan karya saya ialah Datuk Siti Nurhaliza, Rozita Che Wan, Intan Ladyana, Yana Samsudin, Wawa Zainal,Adira, Stacy, Anzalna dan ramai lagi.

"Saya mahu menjadi pereka bertaraf antarabangsa dan dapat menghasilkan rekaan yang unik dan diterima masyarakat. Itulah impian besar saya," ujar Kashfi.

Minggu Fesyen Asia: Mercedes Benz Stylo Grand Prix 2013

KLFashion Geek Fashion Show 2013

Peragaan fesyen A Day To Remember 2013

Brunei Wedding Showcase: Exquisite & Majestic 2013

Pakaian Terbai Fashion Show Barbie & Kent 2013

Model: Natrah Khalid

Solekan: Ary Muzamer (017-6219970)

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved