Isnin, 21 Oktober 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Rusia: Enam pelajar terbunuh dalam kejadian pengebom berani mati

Posted: 21 Oct 2013 10:55 AM PDT

MOSCOW 22 Okt. - Kira-kira enam orang pelajar terbunuh selepas bas yang mereka naiki diserang pengebom berani mati dalam kejadian di selatan Rusia hari ini.

Serangan yang berlaku di bandar Volgograd itu turut mencederakan 30 yang lain. Kejadian ngeri tersebut disifatkan sebagai yang terburuk pernah berlaku di kawasan bergolak, utara Caucasus sejak tiga tahun lalu.

Jawatankuasa Siasatan Rusia memberitahu, suspek utama kejadian merupakan isteri kepada komander pemberontak utara Caucasus.

"Berdasarkan maklumat awal suspek iaitu Naida Asiyalova berusia 30 tahun dan berasal dari Dagestan meletupkan dirinya, kata jurucakap jawatankuasa siasatan, Vladimir Markin. - AFP

Empat maut dalam serangan di Kaherah

Posted: 21 Oct 2013 10:52 AM PDT

KAHERAH 22 Okt. - Polis kini sedang memburu dalang di sebalik kejadian tembakan di sebuah gereja yang membunuh empat orang awam di Kaherah.

Insiden ini merupakan serangan pertama melibatkan sebuah gereja di bandar tersebut sejak penyingkiran Presiden Islam Mesir.

Serangan terhadap gereja Virgin yang terletak berhampiran kawasan perumahan al-Warak turut mengorbankan seorang budak perempuan berusia lapan tahun, manakala 17 lagi tercedera.

"Dua orang lelaki menunggang motosikal dengan salah seorang daripada mereka melepaskan tembakan, kata kementerian dalam negeri. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved