Isnin, 1 Julai 2013

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


Pelengkap siri Galaxy S4

Posted: 30 Jun 2013 11:44 PM PDT

Susunan ASHRIQ FAHMY AHMAD
ashriq.ahmad@utusan.com.my

J.K. Shin memegang model terbaharu Galaxy S4 pada majlis pelancarannya di New York Mac lalu.

Direka khas buat mereka yang sentiasa bergerak aktif menyertai pelbagai aktiviti luar, Samsung Galaxy S4 Active merupakan inovasi terbaru dari syarikat pengeluar peralatan telekomunikasi terkemuka tersebut.

Galaxy S4 Active merupakan hasil kreativiti siri S4 sebelumnya namun ditambah dengan ciri-ciri serta kelebihan terbaru.

Elemen baharu yang ditambah adalah bagi memenuhi keperluan gaya hidup pengguna yang meminati dunia pengembaraan.

Menurut Presiden Bahagian Komunikasi Mudah Alih dan IT, Samsung Electronics (Samsung) , JK Shin, Galaxy S4 Active merupakan telefon pintar baharu yang terbaik didalam sirinya.

"Anda tidak lagi perlu meninggalkan Galaxy S4 Active ketika bersantai di pantai kerana telefon pintar ini kalis air dan habuk.

"Reka bentuk Galaxy S4 Active memastikan tiada habuk mahupun air serta melindunginya sehingga 30 minit gajet tersebut direndam dalam air sedalam satu meter," katanya.

Dalam pada itu, Galaxy S4 Active juga turut dilengkapi bersama fon telinga kalis air memudahkan penggunaannya walau di mana jua anda berada.

Dijana oleh pemproses 1.9 GHZ Quad-Core dan juga bateri 2,600mAh, Galaxy S4 Active mampu berfungsi serta bertahan dengan lebih lama tanpa mengganggu prestasinya.

Didatangkan bersama kadar paparan seluas 5.0 inci, Full HD TFT LCD membolehkan apa jua format video serta permainan dipaparkan dengan baik.

Malah, kelebihan aplikasi Glove Touch menjadikan model berkenaan mampu berfungsi dengan baik biarpun dalam cuaca sejuk.

Galaxy S4 Active turut boleh diintegrasi bersama apa jua aplikasi yang terdapat pada Galaxy S4.

Sebagai conoth aplikasi S Travel, informasi tempatan, malah S Translator juga memudahkan pengguna berkomunikasi ketika mengembara.

Samsung Galaxy 4 Active bakal berada di pasaran didalam masa yang terdekat. Untuk maklumat lanjut anda boleh layari laman web Samsung di www.samsungmobilepress.com.

Galaxy S4 mini

Bagaikan Samsung Galaxy S4 yang menjadi kegilaan ramai, Galaxy S4 mini direka untuk memenuhi kehendak peminat GALAXY S4 namun didalam versi lebih comel.

Biarpun bersaiz comel, namun kelebihan serta prestasi si kecil tersebut setanding dengan 'abangnya', Galaxy S4.

Merupakan siri tambahan paling baharu, Galaxy S4 mini kini lebih kompak, ringan, mudah alih, serta dengan gaya yang lebih menarik menjadikannya teman terbaik peminat gajet tersebut.

Menurut J.K Shin, pihaknya amat menghargai permintaan yang amat menggalakkan daripada peminat Galaxy S4.

"Oleh itu, kami mahu menawarkan lebih banyak pilihan buat pengguna tanpa perlu mengorbankan ciri-ciri khas Galaxy S4 yang diminati.

"Pengguna boleh menganggap bahawa Galaxy S4 kini dikecilkan bagi memudahkan pemiliknya untuk membawanya ke mana-mana sahaja," katanya.

Galaxy S4 mini dilengkapi paparan 4.3 inci qHD Super Amoled dan berat hanya 107 gram dan reka bentuk yang kompak memudahkannya dioperasi dengan hanya sebelah tangan.

Biarpun bersaiz comel, Galaxy S4 mini mempertaruhkan prestasi yang tinggi kerana dilengkapi pemproses 1.7GHz dual core yang membolehkannya memproses data-data yang berat dengan mudah.

Peranti comel itu juga turut menyokong aplikasi yang disediakan khas buat Galaxy S4 seperti Capture Important Moments', Share and Connects', Make Life Simple and Easy, Take Care of Health and Well-being.

GALAXY S4 mini tersedia dalam dua warna iaitu white frost dan dan black mist.

6 model Windows 8 Lenovo

Posted: 30 Jun 2013 11:44 PM PDT

Oleh NOOR DIANA AZIS

Khoo Hung Chuan (tengah) bersama Pengarah Kumpulan Saluran Pengguna Microsoft Malaysia, Sunny Ooi dan Ketua Segmen Pengguna Lenovo, Jimmy Chin pada majlis pelancaran rangkaian peranti sentuh Windows 8 di ibu negara baru-baru ini.

VENDOR komputer peribadi (PC), Lenovo baru-baru ini melancarkan rangkaian peranti sentuhan optimum yang direka menggunakan platform Windows 8.

Menerusi pengenalan kepada enam produk terbaharunya iaitu IdealPad Z400, Z500, U410, S400, Yoga 11S serta desktop sentuh semua dalam satu C440, Lenovo yakin akan terus mengekalkan kedudukan sebagai peneraju segmen tersebut dalam pasaran tempatan.

Menurut Pengurus Besar Lenovo Malaysia, Khoo Hung Chuan, tawaran kepada rangkaian peranti boleh sentuh tersebut dijangka mampu memenuhi keperluan serta gaya hidup pengguna masa kini.

"Kami sangat optimis dengan kesemua produk terbaru sekali gus menjangkakan peningkatan jualan selain menggabungkan elemen sentuhan secara agresif untuk komputer beroperasi Windows 8.

"Secara tidak langsung kami mampu mengekalkan kedudukan Lenovo sebagai pengeluar komputer peribadi nombor satu di Malaysia ketika ini," katanya selepas majlis pelancaran rangkaian peranti sentuh Windows 8 di ibu negara baru-baru ini.

Bagi Ultrabook IdeaPad U410 yang dipacu oleh pemproses Intel Core i7 generasi ketiga, ia direka nipis dan ringan dengan menyokong sentuhan kesemua 10 jari di samping sistem bunyi Dolby Home Theater v4 yang memberikan pengalaman audio yang mengagumkan.

Ideapad Z400 dan Z500 pula merupakan rangkaian siri Z terkini yang menggabungkan teknologi grafik NVIDIA GeForce untuk memberikan kesan teguh video serta imej berdefinisi tinggi (HD) dengan sokongan DirectX 11.

IdeaPad S400 pula menampilkan profail yang dikemaskan dengan sentuhan logam bersama saiz paparan yang lebar, reka bentuk ringan, papan kekunci AccuType serta pad sentuh besar.

Seterusnya Ultrabook Yoga 11S bersaiz 11.6 inci yang dikuasakan oleh pemproses Intel Core i3 atau i5 generasi ketiga yang dilihat mampu memberi keupayaan kepada pengguna untuk mencipta kandungan berprestasi tinggi serta memberikan persembahan grafik terbaik.

Akhir sekali IdeaCentre C440 yang dibina dengan saiz paparan 21.5 inci, disokong oleh pemproses Intel Core i5 generasi, teknologi grafik NVIDIA GeForce yang sesuai untuk kepuasan permainan video.

Bagi mereka yang berminat untuk mendapatkan maklumat lanjut boleh layari laman web www.lenovo.com

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved