Ahad, 14 April 2013

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Hasliza tidak pernah jemu

Posted: 13 Apr 2013 12:32 PM PDT

NOR Hasliza Hashim, 28 tampil cantik dan berkeyakinan tatkala memakai busana Jimmy Couture. Hasliza yang bertugas Setiausaha kepada Naib Presiden Kanan Bio medical (BiotehCorp) bercita-cita menjadi usahawan berjaya.

Berpengalaman melakukan pertunjukan fesyen, dia terus berusaha dan tidak pernah jemu memperbaiki serta melengkapkan diri dengan ilmu pengetahuan.

Baginya, gelombang modenisasi dan kepantasan teknologi dalam dunia kini menuntut golongan wanita mengetahui perkara baru.

Dia mahu sentiasa memberikan yang terbaik dalam melakukan apa sahaja dan percaya akan kebolehan diri sendiri.

Sebagai wanita bekerjaya tetap, dia tidak pernah terbeban menjalani tugas sebagai pelajar dan model sambilan.

"Sebagai setiausaha, saya memerlukan ketahanan mental dan fizikal yang tinggi. Saya akui melakukan tugas ketiga-tiga bidang ini bukan mudah tetapi pengurusan masa yang bijak amat penting.

"Saya ingin berusaha memperbaiki diri sendiri. Walaupun saya berhadapan dengan kekangan masa sebagai setiausaha dan model, saya masih mengambil peluang menjadi pelajar separuh masa dalam bidang Sarjana Muda Perniagaan di Universiti Malaya.

Pada masa akan datang saya bercita-cita menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi di London," ungkap anak kelahiran Kedah ini.

Busana tentang 'Mia'

Posted: 13 Apr 2013 12:32 PM PDT

REKAAN ekstravaganza ini menampilkan pementasan mewah dan busana yang boleh disifatkan berlebihan. Namun di sebalik keunikan rekaan ini, terdapat sebuah kisah menarik tentang seorang wanita bernama Mia.

Koleksi busana membawa tema 'Lady of Mia' ini menceritakan tentang Mia yang pernah menderita kerana kecewa dalam hidupnya.

Dia mengharungi hidup dalam kegelapan, melayari tekanan hidup dan akhirnya dia bangkit dan berjaya keluar daripada kegelapan itu.

Inilah yang cuba ditampilkan oleh pereka muda, Kashfi Zulkufli pada koleksi terbarunya.

Busana sedia pakai ini bukan sahaja menampilkan tema glamor, tetapi dia sendiri mahu menyampaikan mesej tentang kehidupan seorang wanita.

Watak sebenar yang ditemui Kashfi memberi idea kepadanya menghasilkan rekaan sambil bercerita kepada penggemar fesyen.

Warna merah mewakili keberanian, hitam membawa maksud kedukaan dan putih melambangkan kesucian hati Mia.

Rekaan yang menggunakan gabungan beberapa fabrik ini termasuk duchess, jaring dan renda boleh digayakan di majlis-majlis istimewa, koktel, majlis bertema atau berkonsep.

Dalam pada itu, Kashfi yang merupakan ahli Young Designers Arena (Yoda) bakal menghasilkan pakaian 'Lady of Mia' siri kedua.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved