Sabtu, 30 Mac 2013

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


Pandangan dan nasihat pakar

Posted: 30 Mar 2013 02:00 AM PDT

KADANG KALA wanita malu untuk bertanyakan tentang penyakit yang mereka alami terutama jika ia melibatkan aspek kesihatan wanita.

Sebenarnya, informasi kesihatan seperti ini perlu bagi perempuan yang masih muda agar mereka dapat mengenali masalah dan penyakit yang bakal mereka hadapi serta langkah-langkah pencegahan.

Dengan adanya ruangan ini, Dr. Hamid Arshat dapat membantu mereka yang mungkin mempunyai soalan, selain berkongsi informasi mengenai penyakit yang melibatkan wanita.

Beliau yang merupakan pakar dalam bidang ini sering berkongsi maklumat dan informasi berguna sebagai panduan kepada remaja perempuan dari peringkat lebih awal.

http://www.facebook.com/hamidarshat45

Nizam Ijam Blogger versatil

Posted: 30 Mar 2013 02:00 AM PDT

WALAUPUN tidak bersua muka, namun melalui perbualan telefon dan pesanan ringkas, penulis boleh menjangka pemilik blog ini merupakan seorang yang peramah dan mudah mesra dengan orang yang baharu dikenali.

Graduan Universiti Utara Malaysia (UUM) dalam bidang perbankan, Shahrunizam Kamarudin, 23, kini mengusahakan perniagaan dalam talian.

Dia yang mesra dipanggil Nizam menggunakan nama Nizam Ijam untuk blog kesayangannya itu. Nama itu merupakan gabungan namanya dan Ijam, panggilan ahli keluarga di rumah.

Mula berkecimpung dalam dunia blog pada tahun 2009, pelbagai pengalaman pahit dan manis telah ditempuhnya dalam menjadikan blognya sebagai wadah untuk menulis.

Melalui temu bual ini, dia sempat berkongsi tip dengan pembaca .com yang sedang menganggur agar menceburi bidang keusahawanan terutama golongan remaja. Ini kerana katanya faktor masa, tenaga dan semangat remaja yang kuat menjadi kunci kepada sebuah kejayaan.

Mari kita kenali remaja dan blogger yang bersemangat ini dengan lebih dekat lagi. - AMIRUL/MALINDA

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved