Sabtu, 5 November 2011

Utusan Online - Dalam Negeri


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Dalam Negeri


Penganjur program Seksualiti Merdeka hina, cabar hukum Islam - Tamyes

Posted:

Penganjur program Seksualiti Merdeka hina, cabar hukum Islam - Tamyes

Penganjur program Seksualiti Merdeka hina, cabar hukum Islam - Tamyes

KUALA LUMPUR 4 Nov. - Tindakan penganjur program mempromosi seks bebas Seksualiti Merdeka yang cuba menghalalkan perkara yang haram telah menghina dan mencabar hukum Islam.

Mufti Selangor, Datuk Tamyes Abdul Wahid berkata, amalan songsang itu jelas bercanggah dengan syarak dan program ini wajib diperangi demi menegakkan kesucian agama Islam.

"Kumpulan ini adalah penentang kepada hukum Islam. Semua pihak harus bertegas dan tidak boleh berkompromi dengan penganjuran program yang membinasakan moral dan akhlak masyarakat di negara ini.

"Kita khuatir golongan ini terutamanya di kalangan umat Islam akan terus berkembang dan lantang bersuara untuk menghalalkan hubungan songsang mereka seperti di negara Barat," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau mengulas tindakan 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan individu yang cuba mempromosikan program seks bebas Seksualiti Merdeka bermula 1 hingga 13 November yang mengiktiraf hak seksual di kalangan lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT).

Tamyes berkata, kerajaan dan pihak berwajib perlu membanteras penganjuran ini sehingga ke akar umbi bagi mengelakkan ia berlaku lagi pada masa akan datang.

"Jika ia berterusan dan tidak ditegah, tidak mustahil keruntuhan moral akan berleluasa. Kita tidak mahu kebangkitan golongan ini menular dan menjadi barah dalam masyarakat.

"Apa yang lebih mengecewakan jika penganjuran ini turut disertai oleh umat Islam dan kita minta kerajaan untuk mengambil tindakan tegas kepada mereka yang terlibat dalam program ini," jelasnya.

Sementara itu, Pensyarah di Jabatan Fiqh Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya, Prof Dr. Datuk Mahmood Zuhdi berkata, umat Islam di negara ini harus bersatu padu menentang aktiviti yang membinasakan agama Islam.

" Kita tidak boleh memberi peluang kepada mereka untuk menganjurkan program seumpama ini. Jika semua bersatu, mereka tidak akan mengambil kesempatan untuk meneruskan usaha mempromosikan amalan LGBT itu," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.

Pejabat Majlis Peguam disimbah cat?

Posted:

Pejabat Majlis Peguam disimbah cat?

Pejabat Majlis Peguam disimbah cat?

KUALA LUMPUR 4 Nov. - Ketelusan Majlis Peguam terus dipertikaikan apabila cuba 'menyembunyikan' insiden pejabatnya di Jalan Lebuh Pasar di sini disimbah cat, dipercayai berlaku pagi ini.

Beberapa wakil media yang membuat tinjauan di lokasi kejadian kira-kira pukul 1 petang mendapati, terdapat kesan simbahan cat warna merah di atas tangga dan tepi premis tersebut.

Malah, seorang kakitangan Majlis Peguam turut mengesahkan kejadian itu berlaku dan memaklumkan akan membuat laporan polis dalam waktu terdekat.

Bagaimanapun, insiden itu dinafikan berlaku ketika seorang wartawan akhbar Cina dan Bahasa Inggeris cuba meminta pengesahan daripada pihak Majlis Peguam kira-kira sejam kemudian.

Apa yang menarik, kira-kira pukul 3.30 petang, wartawan Utusan Malaysia menghubungi pejabat Majlis Peguam untuk mendapat pengesahan dan perkara itu disahkan pihak berkenaan namun tidak pasti sama ada akan mengeluarkan kenyataan media atau tidak berhubung kejadian.

Namun, sumber polis memberitahu, sehingga pukul 5 petang ini tiada laporan polis diterima berhubung kejadian berkenaan.

Full content generated by Get Full RSS.

Lokasi seks bebas pusat gay terkenal

Posted:

Lokasi seks bebas pusat gay terkenal

Lokasi seks bebas pusat gay terkenal

Oleh SOFIAN BAHAROM dan WAN NOOR HAYATI WAN ALIAS
pengarang@utusan.com.my


Bangunan yang dikatakan menjadi lokasi utama penganjuran program mempromosikan seks bebas di Kuala Lumpur. Gambar kanan: Laluan belakang Pasar Seni menjadi tempat pertemuan pasangan hubungan sejenis. - UTUSAN/FAIRUZ IZYANA AYUB


KUALA LUMPUR 4 Nov. - Sebuah bangunan pameran yang dikatakan lokasi utama penganjuran program mempromosikan seks bebas di ibu negara, Seksualiti Merdeka 2011 di sini dikatakan menjadi tumpuan pengamal seks songsang khususnya golongan gay sejak 20 tahun lalu.

Difahamkan, lokasi itu sering dikunjungi golongan tersebut setiap malam minggu untuk menyertai parti persendirian yang dianjurkan kelab gay dengan bayaran sewa sebanyak RM1,400 semalam.

Lebih mengejutkan, sepanjang parti itu, pengunjungnya bebas dan tidak malu bercumbuan di tempat awam dan memuaskan nafsu mereka di dalam tandas bangunan tersebut.

Golongan itu dikatakan ditaja oleh orang kenamaan (VIP) yang menyokong kelab-kelab gay berkenaan.

Menurut sumber, parti-parti seks bebas itu turut disertai warga asing selain ahli-ahli kelab gay tempatan yang datang dengan kereta-kereta mewah serta berpakaian berjenama.

Golongan lesbian dan transeksual bagaimanapun tidak mendominasi parti-parti itu walaupun kedua-dua golongan itu turut menyertai aktiviti di sana.

Sementara itu, tinjauan Utusan Malaysia di kawasan sekitar bangunan pameran itu mendapati, terdapat beberapa pasangan gay tanpa segan silu bercumbuan berhampiran sebuah masjid dan tindakan itu seolah-olah memperlekehkan kesucian hari Jumaat dan rumah ibadat tersebut.

Seorang pelukis yang hanya mahu dikenali Marzuki pula mengakui, gejala negatif itu wujud di bangunan pameran tersebut malah dia sendiri pernah melaporkan perkara itu kepada pengurusan bangunan namun tiada tindakan diambil.

Beliau yang telah 20 tahun melihat kemungkaran itu hanya mampu menasihati golongan tersebut, tetapi dicerca dan tidak diendahkan mereka yang majoritinya orang Melayu.

"Saya bimbang kegiatan seks bebas yang berlaku di bangunan pameran ini memberi kesan kepada pusat pameran yang terkenal di ibu negara dan terletak tidak jauh dari sini.

"Malah saya yakin, kegiatan itu menyebabkan budaya seks songsang seolah-olah dibenarkan dan ia turut memberi gambaran yang negatif kepada pelancong asing.

"Saya tahu pihak pengurusan bangunan itu menghalalkan budaya sebegini. Saya kenal pasti seorang lelaki gay bertugas mengurus segala tempahan untuk parti seks bebas setiap malam minggu," katanya.

Sementara itu, seorang peniaga yang dikenali sebagai Johan mendakwa, dia pernah dijemput untuk menyertai parti songsang anjuran kelab gay tersebut.

"Selepas dipanggil beberapa lelaki dipercayai gay untuk menyertai parti itu, saya cuba memaklumkan kepada mereka bahawa saya bukan gay. Bagaimanapun, saya tetap dipelawa masuk dan mereka tetap menghormati dan menerima kehadiran saya.

"Dalam parti yang bermula pukul 8 malam sehingga awal pagi itu, saya berasa tidak selesa kerana mereka mengamalkan aktiviti seks songsang secara terbuka. Selepas malam itu, saya sudah serik menghadiri mana-mana parti dianjurkan kelab gay di bangunan tersebut," ujarnya.

Dewan yang mengadakan parti itu boleh memuatkan kira-kira 100 pengunjung dan dalam parti itu, mereka dihidangkan dengan makanan, minuman dan hiburan seperti tarian diiringi muzik.

Johan yang sering berada di bangunan itu sejak 10 tahun lalu mendakwa, pengunjung dijemput menghadiri parti itu menerusi laman sosial Facebook yang dikendalikan seorang lelaki gay.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved