Ahad, 24 Julai 2011

Utusan Online - Pahang


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pahang


Nafi kerajaan negeri muflis

Posted:

Nafi kerajaan negeri muflis

Nafi kerajaan negeri muflis

Oleh HARIS FADILAH AHMAD
utusanktn@gmail.com

KUALA LIPIS 24 Julai - Dakwaan parti pembangkang bahawa kerajaan negeri hampir muflis sehingga tidak mampu melaksanakan projek kemudahan asas di luar bandar dan pedalaman adalah tidak benar.

Ahli Parlimen Lipis, Datuk Dr. Mohamad Shahrom Osman berkata, tohmahan itu semata-mata untuk memancing kepercayaan rakyat supaya benci kepada kerajaan Barisan Nasional (BN).

Beliau memberitahu, terdapat pihak tertentu yang berceramah di surau dan masjid dengan melabelkan kerajaan negeri akan muflis dan tidak mampu meneruskan projek kemudahan asas.

''Jangan mudah percaya tohmahan yang tidak berasas itu. Kerajaan negeri kini rancak memajukan kawasan menerusi pembangunan kemudahan asas yang dirancang dengan teliti," katanya kepada Utusan Malaysia selepas meninjau kemudahan sukan di Kampung Ganding dekat sini, semalam.

Hadir sama, Pegawai Penerangan Lipis, Md. Zain A. Rahman dan Ketua Kampung Ganding, Md. Yassin Hassan.

Katanya, kerajaan negeri tetap meneruskan projek yang dirancang selaras dengan matlamat memberi keselesaan kepada penduduk di luar bandar dan Orang Asli di pedalaman.

Dalam pada itu, beliau kecewa kerana ada segelintir penduduk di daerah itu mengundang pihak tertentu ke tempat masing-masing untuk menyampaikan ceramah yang lebih kepada menghina kerajaan.

Beliau menggesa Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) serta penduduk setempat segera melaporkan kepada pihak berkuasa supaya perkara itu dapat ditangani dengan berkesan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

80 kanak-kanak Tabika Kemas sertai khemah Pengakap Lebah

Posted:

[unable to retrieve full-text content]KUALA KRAU 24 Julai - Seramai 80 kanak-kanak taman bimbingan kanak-kanak (Tabika) Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) Dewan Undangan Negeri (DUN) Jengka menyertai aktiviti mini perkhemahan prapelancaran Pengakap Lebah di sini, baru-baru ini.

AKTIF

Posted:

[unable to retrieve full-text content]Golongan remaja sering dikaitkan dengan kegiatan tidak sihat seperti melepak, penyalahgunaan dadah, berlumba haram dan melakukan maksiat.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved