Jumaat, 7 Mac 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Seorang maut, 12 hilang dalam letupan di kilang kimia

Posted: 07 Mar 2014 09:59 AM PST

BEIJING 8 Mac - Satu letupan yang berlaku di sebuah kilang kimia di utara China telah menyebabkan seorang terkorban dan 12 lagi masih hilang, kata pihak berkuasa semalam.

Menurut satu kenyataan yang dikeluarkan kerajaan tempatan di wilayah Hebei, seramai 13 orang dipercayai berada di bahagian yang memproses emulsi bahan letupan di kilang berkenaan, yang diusahakan oleh kumpulan Kailuan Group, di Tangshan, ketika letupan awal pagi itu berlaku.

Katanya, seorang mangsa telah disahkan mati dan pihak berkuasa sedang mencari 12 orang lagi mangsa yang masih hilang.

Selain itu, kenyataan ringkas yang dikeluarkan menyatakan bahawa punca letupan masih tidak diketahui. - AGENSI

Ketua paralimpik Ukraine minta Rusia jamin keamanan

Posted: 07 Mar 2014 09:54 AM PST

SOCHI, Rusia 8 Mac. - Ketua kontinjen paralimpik Ukraine, Valeriy Sushkevich menyatakan bahawa kelmarin dia telah meminta Presiden Rusia, Vladimir Putin agar memastikan keamanan di Ukraine terjamin sepanjang berlangsungnya Sukan Paralimpik Musim Sejuk dan pasukannya tidak akan menarik diri atas keadaan yang berlaku di kampung halaman mereka.

"Saya mengulangi satu permintaan, yang merupakan satu-satunya permohonan yang penting, bahawa sebelum dan semasa berlangsungnya acara sukan paralimpik, keamanan akan dikekalkan," katanya dalam satu sidang media semalam.

Katanya, pasukan dari Ukraine tidak akan memboikot acara sukan itu yang berlangsung di resort Sochi, di Black Sea, Rusia. - REUTERS

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved