Jumaat, 7 Mac 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Puteri Sarah tunda resepsi

Posted: 06 Mar 2014 10:57 PM PST

Oleh Aida Rizmariza Kamaruddin

KUALA LUMPUR 7 Mac - Tunang kepada pengarah filem dan pelakon Syamsul Yusof, Puteri Sarah Liyana hari ini memberitahu majlis resepsi yang bakal diadakan malam esok akan ditunda.

Menurutnya, ini disebabkan keadaan Syamsul yang belum pulih sepenuhnya daripada demam denggi.

"Buat masa ini saya tidak boleh beritahu bila majlis resepsi itu akan diadakan.

"Cumanya untuk esok, majlis pernikahan akan diteruskan seperti diberitahu, hanya majlis resepsi yang ditunda," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Tambahnya, majlis pernikahannya akan berlangsung di Masjid Sri Damansara, Petaling Jaya, pada pukul 10 pagi.

Mengikut perancangan awal, majlis resepsi pasangan itu akan diadakan di Ndah Mahligai, Shah Alam dengan bertemakan taman Islam.

Menjelaskan keadaan tunangnya itu, menurut Sarah dia berharap semua peminat dapat mendoakan kesihatan Syamsul pulih secepat mungkin.

"Saya ada pergi melawat dia bersama keluarga, semalam juga kami mengadakan majlis doa selamat.

"Saya percaya dengan lebih ramai orang berdoa, mungkin lebih cepat Syamsul sihat," katanya.

Pada 12 Januari lalu, Syamsul telah merisik Puteri Sarah dalam satu majlis yang diadakan di kediamannya di Sri Damansara. - UTUSAN ONLINE

Tidak tiru Anuar Zain

Posted: 06 Mar 2014 10:07 PM PST

Oleh MUHAMMAD AZRUL MOHD. RADI
Gambar MOHD. NAIM AZIZ/ WAHIDIN SALIM

JAUH di sudut hati, Arja Lee mahu menjadikan bidang nyanyian sebagai karier utama.

Kelibat Arja Lee dalam industri seni bukan baharu. Malah, boleh dikatakan dia salah seorang aktor yang mempunyai bakat lakonan yang cukup baik.

Pelbagai watak telah dilakonkan dan semuanya mendapat sambutan baik daripada penonton.

Sebut sahaja filem kontroversi Anu Dalam Botol, pasti ramai yang akan terkesan dengan lakonan mantapnya sebagai seorang mak nyah.

Tetapi, bidang lakonan bukanlah sesuatu yang menjadi impian buat Arja Lee. Sebaliknya, dia lebih mengimpikan untuk menjadi seorang penyanyi. Satu cabang seni yang membuat ramai orang tertanya-tanya.

Terus mengejar impian, Arja Lee baru-baru ini melancarkan single pertamanya berjudul Cerita Pada Mereka yang berentak balada.

Mendengar buat pertama kali, sudah ada yang mengatakan bahawa rentak dan gaya penampilan Arja Lee menerusi single itu seakan-akan sama dengan penyanyi Anuar Zain.

Tidak terkejut ketika ditanya mengenai perkara itu, Arja Lee sendiri sudah dapat mengagak bahawa perbandingan itu akan dilakukan.

Daripada awal lagi Alfa Booty yang menyusun lagu ini sudah bertanya kepada saya, tidak takutkah lagu ini dikatakan seperti Anuar Zain.

Selepas mendengar penyampaian saya, bolehlah dibuat kesimpulan bagi mereka yang mendengar sekali imbas, mungkin akan mengatakan ia seakan-akan sama dengan Anuar Zain.

Tetapi bagi mereka yang mempunyai pengetahuan dalam bidang muzik, mereka tahu apa yang membezakan antara saya dan Anuar Zain," katanya.

Malah, Arja turut menegaskan bahawa dia tidak mahu menjadi Anuar Zain kedua.

Daripada segi konsep dan imej, mungkin saya dan dia mempunyai selera dan cita rasa yang sama. Itu yang menampakkan lagi seolah-olah saya sama seperti dia.

Lagipun, penyanyi kita yang tampil dengan imej sut penuh tidak ramai. Di luar negara, sudah ramai yang berpenampilan begitu.

Malah, saya sendiri ketika ditanya oleh Alfa Booty, saya cakap pada dia, saya tidak mahu lagu saya seperti Anuar Zain. Lagipun, saya masih baharu dah Anuar Zain sudah mencapai tahap yang tinggi," ujarnya.

Jelas Arja, arwah ibunya, Salmah Aziz menjadi penguat semangat untuknya terus bertahan dan bergelar seorang penyanyi.

Ibu banyak memberi kata-kata semangat kepada saya dan setiap butir bicaranya menjadi penguat semangat untuk terus menjadi yang terbaik dalam industri ini," jelasnya yang menangis ketika sesi pelancaran singlenya dek terkenangkan arwah ibunya.

Belum bercinta, tetapi berkawan rapat

Ketika ditanya mengenai kehidupan peribadinya, Arja Lee tidak kedekut untuk berkongsi dan mengakui sedang mengenali seorang aktres wanita bernama Shima Anuar.

Menurutnya, dia mula mengenali wanita itu kira-kira setahun yang lalu semakin lama, hatinya mula menyukai wanita itu.

Jujurnya, saya memang suka dengannya dan merasakan bahawa dia juga menyimpan perasaan yang sama dengan saya.

Tetapi kalau hendak mengatakan kami bercinta itu, saya sendiri masih takut untuk mengatakan ya kerana kami belum bercakap apa-apa tentang itu," jelasnya.

Tidak mahu terburu-buru untuk menamatkan zaman bujangnya, jelas jejaka ini, sasarannya untuk berkahwin mungkin di usia 33 tahun.

Umur saya dah menginjak ke usia 30 tahun dan tipulah kalau saya katakan tidak mempunyai hasrat langsung untuk bergelar seorang suami.

Tetapi memandangkan single saya pun baharu keluar, lebih baik saya fokus kepada kerjaya seni dahulu, baik daripada segi lakonan mahupun nyanyian.

Lagipun, saya sendiri mempunyai tanggungjawab yang perlu dilunaskan terlebih dahulu terhadap keluarga dan mahu mengukuhkan ekonomi saya terlebih dahulu," ujarnya.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved