Rabu, 12 Mac 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Sebab Hanis bertudung di luar

Posted: 12 Mar 2014 12:00 AM PDT

Oleh Aida Rizmariza Kamaruddin
Gambar Mohd Azim Abd. Rahman

HANIS Zalikha mula bertudung sebagai langkah untuk berhijrah bila tiba waktu yang sesuai.

FESYEN pilihan gadis ini sentiasa menarik perhatian ramai, mula memikat peminat melalui penulisan di blog kini nama Hanis Zalikha cukup sinonim sebagai seorang selebriti. Mengakui agak menyukai dunia fesyen, Hanis bagaimanapun tidak menolak mahu memanjangkan kariernya di dalam bidang ini suatu hari nanti.

Percaya fesyen adalah sesuatu yang terbuka, dia tidak melihat ia menjadi isu jika ada mereka yang mahu meniru fesyen pilihannya. Jujurnya pengacara serta pelakon ini juga sering menjadikan selebriti lain sebagai rujukan dirinya ketika mahu mengenakan pakaian yang sesuai.

Kalau ada yang ingin mengikut saya berfesyen, saya melihat itu sebagai satu penghargaan.

Fesyen pada saya adalah mendapatkan input dari luar, jadi jangan terlalu bangga kerana kita sendiri yang harus pandai sesuaikan dengan keadaan kita. Bagi saya sendiri setiap kali berfesyen saya mahu gaya itu malar segar supaya ia sesuai dengan masa kini dan hadapan,"katanya ketika ditemui pada set penggambaran drama bersiri Jodoh 2.

Menolak untuk mengatakan dia sebagai seorang ikon fesyen, bagi Hanis pilihan fesyennya cukup mudah. Malah pelakon muda ini juga tidak menolak menirunya daripada beberapa artis terkenal.

Kalau ada yang mengatakan saya terlalu tertekan untuk nampak bergaya setiap masa, itu tidak pernah berlaku. Ada hari yang saya akan tampil biasa.

Antara artis yang saya suka lihat fesyen pilihan mereka adalah Scha Alyahya dan Blake Lively, input-input fesyen yang saya dapat dari mereka akan saya gayakan dengan cara saya sendiri," katanya.

Memang menyimpan impian untuk bergelar seorang pereka fesyen kelak, bagi Hanis semuanya terpulang kepada dirinya kini. Mahu menumpukan kepada bidang lakonan dahulu, Hanis percaya ada ruang untuk dirinya mengejar cita-cita itu kelak.

Memang saya impikan untuk mempunyai jenama fesyen sendiri. Di zaman persekolahan lagi saya sudah didedahkan dengan dunia jahitan, jujurnya memang itu yang saya mahu sejak dahulu.

Bila saya akan meneruskan impian ini, saya fikir biarlah dunia lakonan saya buktikan sesuatu dahulu sebelum melangkah ke bidang lain," katanya.

Tudung dan Hanis

Menyimpan impian untuk bertudung suatu hari nanti, menurut Hanis buat masa ini ada kalanya dia akan mengenakan tudung ketika berada di luar. Tidak terdetik untuk bercerita soal ini, bagi Hanis apa yang berlaku ini lebih kepada permulaan.

Memang saya ada bertudung kadang- kadang di luar, saya anggap ini sebagai permulaan.

Bercakap soal ini memang saya ada menyimpan impian untuk terus bertudung suatu hari nanti,"katanya jujur.

Ditanya apa yang menyebabkan dia bersedia untuk bertudung, bagi Hanis sukar untuk dia menyatakan keadaannya ketika ini. Bagaimanapun dia menolak untuk mengatakan ini akan memberi kesan terhadap kariernya jika dia bertudung suatu hari nanti.

Melihat penerimaan orang kita kini, saya tidak lihat apa-apa kekurangan untuk selebriti memilih bertudung kini. Bagi saya ia lebih kepada cara hidup kita.

Ada peminat yang perasan saya bertudung di luar kadang-kadang, tetapi mereka tidak ada masalah pun," katanya.

Cinta shhhh

Rasanya ramai yang sudah tahu Hanis kini dikaitkan rapat dengan pelakon Hairul Azreen. Tidak menolak Hairul sebagai lelaki yang paling selesa untuk didampingi dirinya, Hanis bagaimanapun mempunyai prinsip dalam soal ini.

Saya memang tidak gemar sangat bercerita soal hubungan saya.

Apa yang boleh saya cakap saya sudah lama kenal Hairul dan dia adalah orang yang paling rapat dengan diri saya," katanya.

Menguak sedikit keistimewaan teman lelakinya ini, bagi Hanis sikap Hairul yang jujur sentiasa menambat hatinya. Mengekalkan sikap berahsia tentang soal hubungan bagi Hanis, ini bukan perkara baharu untuk dirinya.

Saya sudah kenal Hairul sebelum kami menjadi artis lagi, jadi saya tahu dia memang seorang yang jujur dengan saya.

Kalau ikutkan saya memang seorang penulis blog yang berkongsi segala macam soal hidup saya dengan pembaca. Jujurnya sebelum ini juga saya pernah mempunyai teman lelaki, dan saya tidak pernah bercerita mengenai diri mereka dalam blog saya. Bukan apa, perkara seperti ini sangat dekat dengan saya dan kalau boleh saya tidak mahu mereka diadili orang di luar sana,"katanya.

Mengakui pernah menanam impian untuk berkahwin di usia 20 tahun, kini Hanis melihat itu sebagai sesuatu yang kelakar. Kata Hanis, jujurnya dia memang mahu mengikut jejak langkah ibunya, Nani Rostam yang berkahwin awal.

Saya memang mahu kahwin di usia 20 tahun, sebab melihat ibu saya kini. Saya mahu anak yang ramai serta jarak umur yang tidak terlalu jauh dengan mereka.

Namun bila sudah melangkah ke alam kerjaya kini saya mula melihat perkara ini dalam soal yang berbeza. Sehingga setakat ini saya tidak lagi merancang mahu berkahwin," katanya tersenyum.

Ian Somerhalder teruja di FB

Posted: 12 Mar 2014 12:00 AM PDT

Somerhalder (bertopi) bersama rakan-rakannya ketika mengadakan sesi dialog bersama peminatnya, baru-baru ini.

Aktor kacak drama bersiri Vampire Diaries, Ian Somerhalder dilihat begitu teruja melayan karenah peminat yang memberikan pelbagai kata-kata atau komen di laman sosial Facebook (FB) miliknya.

Bagi jejaka berusia 35 tahun itu, komen para peminatnya banyak yang menghiburkan hatinya tatkala dia mempunyai masa untuk membacanya dan dia hanya membalas beberapa komen tertentu sahaja yang dirasakan perlu kerana kekangan masa.

Menyedari betapa pentingnya hubungan seseorang artis dengan peminat, Somerhalder mengambil inisiatif sendiri dengan memperuntukkan sedikit masa untuk sesi soal jawab bersama peminatnya, baru-baru ini.

Saya begitu teruja kerana dapat meluangkan masa berbuat demikian dan ia suatu pengalaman yang takkan dilupakan. Saya begitu menghargai mereka (peminat) yang selama ini menyokong karier saya, maka ia perlu dibalas dengan mengadakan perbualan bersama mereka.

Ini adalah kali pertama saya melakukannya dan tidak mungkin akan jadi yang terakhir. Jika ada masa dan peluang, kemungkinan besar saya akan lakukannya lagi kerana bukan sahaja boleh mengeratkan hubungan dengan peminat, malah agak seronok dan menghilangkan tekanan.

Ini kerana, kebanyakan persoalan yang diajukan oleh peminat melucukan, sekali gus membuatkan saya ketawa sendirian. Mereka banyak bertanya mengenai tubuh badan saya yang dikatakan semakin berotot berbanding sebelum ini. Bagaimanapun, segala perincian soalan, biarlah saya sahaja yang tahu," katanya kepada media baru-baru ini.

Pada masa yang sama, pemegang watak Damon Salvatore menerusi siri televisyen popular itu amat berterima kasih kepada pengasas FB kerana mencipta satu laman sosial yang disifatkannya sangat relevan dan berguna kepada masyarakat terutama golongan artis sepertinya.

Terima kasih atas pengalaman ini dan tidak lupa kepada pengasas FB kerana merealisasikan hasrat saya. Peminat adalah sumber inspirasi saya dan sesi dialog yang diadakan adalah luar biasa. Tanpa FB, saya mungkin kekurangan peminat," katanya.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved