Selasa, 4 Februari 2014

Utusan Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Sukan


Gaduh: Rodriguez tak cedera - Muhd. Irfan

Posted: 04 Feb 2014 10:54 PM PST

Oleh MOHD. KHAIRUL MOHD. ALI

JOHOR BAHRU 5 Feb. - Perlawanan pusingan kedua Piala FA antara Johor Darul Ta'zim (JDT) dan T-Team yang ditangguhkan Sabtu lalu seharusnya diteruskan kerana tiada sebarang insiden pergaduhan dan kecederaan terjadi seperti dilaporkan sebelum ini.

Seorang pemain T-Team, Muhd. Irfan Abdul Ghani berkata, walaupun tidak melihat sendiri insiden yang hangat diperkatakan itu, namun sewaktu berada di dalam bilik persalinan, dia tidak melihat sebarang kecederaan pada individu yang terbabit.

"Saya berada di tepi padang ketika mereka berjalan untuk masuk terowong dan apa yang saya lihat adalah jurulatih kecergasan T-Team menolak jurulatih JDT, Cesar Ferrando Jiminez."

"Apa yang terjadi di dalam terowong saya tidak nampak, namun sewaktu berada dalam bilik persalinan, tiada sebarang kecederaan di bahagian muka Elvaldo Rodriguez yang dikatakan ditumbuk sehingga hidungnya berdarah.

"Malah individu yang dikatakan tercedera dalam insiden terbabit juga hadir dalam sesi latihan keesokan hari tanpa sebarang masalah," katanya.

Muhd. Irfan yang dahulunya bekas pemain JDT berkata demikian selepas hadir memberi keterangan kepada pihak polis di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor, di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Nicol rangkul gelaran ketujuh berturut-turut

Posted: 04 Feb 2014 10:53 PM PST

KUALA LUMPUR 5 Feb. - Ratu skuasy negara, Datuk Nicol David merangkul kejuaraan jelajah Persatuan Skuasy Wanita (WSA) ketujuh berturut-turut selepas muncul juara Cleveland Classic di Ohio, Amerika Syarikat awal pagi tadi.

Pemain No. 1 dunia itu menumpaskan pencabar dari Hong Kong, Annie Au 13-11, 11-5, 11-6 dalam perlawanan akhir.

Nicol, 30, yang masih segar dengan kejayaan menjuarai Kejohanan Juara-Juara di New York, bulan lalu kini sudah mengumpul 73 gelaran WSA sepanjang bergelar pemain profesional. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved