Sabtu, 13 Julai 2013

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


Nikmati muzik, panggilan dengan Sennheiser

Posted: 13 Jul 2013 05:52 AM PDT

SECANGGIH mana pun pemain muzik yang kita miliki, jika fon kepala yang digunakan tidak berkualiti, ia hanya akan membuatkan lagu yang didengari sekadar untuk didengar sahaja.

Kualiti muzik yang dihasilkan tidak dapat dihayati pendengar akibat keupayaan terhad fon kepala menyampaikan rima berkesan untuk halwa telinga.

Pada minggu ini, ruangan gajet menampilkan sebuah fon kepala yang dikategorikan sebagai antara yang terbaik untuk kamu menikmati muzik berkualiti serta menakjubkan.

Sennheiser jenama yang tidak asing lagi dalam pembuatan fon kepala bermutu dengan kualiti muzik yang tiada tolok bandingnya.

Bagi pengguna pemain muzik bergerak mahupun telefon pintar, Sennheiser 429s terbaharu amat sesuai digunakan secara mobiliti untuk menikmati muzik.

Penggunaan bass menakjubkan dan kawalan kebisingan bagi mengelakkan bunyi luar mengganggu muzik yang didengari membolehkan pendengar menghayati muzik dengan lebih jelas.

Model 429s merupakan fon kepala yang menutupi keseluruhan telinga bagi keselesaan pendengar, sekali gus membolehkan mereka tidak merasa terganggu dengan kehadiran bunyi-bunyi lain.

Terdapat juga fon kepala yang menutupi sebahagian telinga, namun ia bergantung kepada keselesaan pengguna yang mahu mendapatkan kenikmatan dalam menghayati muzik.

Model ini juga merupakan fon kepala yang sangat universal dan sesuai untuk mereka yang sedang dalam perjalanan dan pada masa yang sama mahu menikmati hiburan serta komunikasi.

Kejelasan suara stereo yang mengagumkan turut dituruti dengan penggunaan telefon pintar, selain jenis pemain muzik yang digunakan. Ini kerana suara yang dikeluarkan adalah mengikut kualiti muzik yang dimainkan.

Magnet neodymium dengan kualiti high-output memberikan respons bass yang mengujakan pendengar, ditambah lagi dengan pendakap telinga yang direkabentuk bagi mengurangkan bunyi bising dari luar.

Bukan itu sahaja, model ini turut dilengkapi dengan alat kawalan jauh pintar yang tersedia bagi membolehkan pendengar menjawab panggilan telefon tanpa membuka fon kepala.

Mikrofon turut disediakan bersama alat kawalan jauh, di samping pendengar dapat mengawal susunan lagu yang mahu mereka nikmati melalui alat kawalan tersebut.

Penggunaan telefon pintar seperti Android, Windows, Blackberry mahupun Apple telah terbukti mampu digunakan bersama Sennheiser 429s yang menggunakan jack 3.5mm.

Dengan teknologi itu, sambil mendengar muzik yang berkualiti tinggi, kamu boleh menjawab panggilan telefon. Ia bukan lagi alasan kepada pengguna model ini untuk tidak menjawap panggilan ketika mendengar lagu memandangkan fungsinya mampu memberikan kedua-duanya sekali gus.

Tidak ada gunanya kamu menggunakan telefon canggih dengan pemain muzik yang berkualiti jika alat pendengarannya tidak berkualiti serta tidak mampu memberikan bunyi muzik yang menakjubkan.

- AMIRUL

Ciri-ciri menarik:

1) Mudah alih dengan kualiti muzik daripada magnet neodymium untuk bunyi stereo dan bass yang mengagumkan.

2) Rekaan pendakap telinga yang selesa dan menutupi keseluruhan telinga membolehkan bunyi luar dinyahkan.

3) Kawalan mudah alat kawalan jauh untuk menerima dan mematikan panggilan.

4) Kawalan mudah untuk mendengar muzik seperti memainkan lagu, memberhentikan atau memilih lagu yang digemari melalui alat kawalan jauh.

5) Kebebasan dalam pergerakan bagi mendengar lagu dengan hanya kabel di satu sisi sahaja.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved