Ahad, 28 Julai 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


1,500 anggota polis Afrika ada rekod jenayah

Posted: 28 Jul 2013 01:12 PM PDT

JOHANNESBUR 29 Julai - Kira-kira 1,500 anggota polis Afrika Selatan dilaporkan melakukan jenayah, di negara yang pasukan keselamatannya terkenal dengan kekejaman dan rasuah, menurut satu audit yang dikeluarkan, semalam.

``Audit yang dikeluarkan itu menunjukkan sebanyak 1,448 anggota mempunyai kesalahan jenayah, kata Menteri Polis, Nathi Mthethwa dalam satu kenyataan.

Audit selama dua tahun ke atas 157,500 anggota di dalam Perkhidmatan Polis Afrika Selatan (SAPS) mendapati `cabaran serius dalam menguruskan disiplin polis. - AFP

Parti Hun Sen menang tipis PRU Kemboja

Posted: 28 Jul 2013 01:12 PM PDT

PHNOM PENH 29 Julai - Parti Rakyat Kemboja (CPP) pimpinan Perdana Menteri Hun Sen semalam memenangi pilihan raya umum (PRU) negara ini namun dengan majoriti yang semakin berkurangan.

Jurucakap kerajaan yang juga menteri penerangan, Khieu Kanharith berkata dalam laman Facebooknya, kiraan terakhir menunjukkan, CPP memenangi 68 kerusi Parlimen berbanding 55 oleh pembangkang.

Pada 2008, CPP memenangi 90 daripada 123 kerusi Parlimen yang dipertandingkan.

Dengan mendapat sokongan media arus perdana dan sumber-sumber yang kuat, CPP menaruh keyakinan menang pilihan raya kali ini.

Namun para penganalisis meramalkan parti itu akan menang dengan majoriti kecil selepas penggabungan dua parti pembangkang dan kembalinya pemimpin pembangkang popular daripada buangan, Sam Rainsy. - REUTERS

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved