Ahad, 18 September 2011

Utusan Online - Pahang


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pahang


130 rumah rosak dipukul ribut

Posted:

130 rumah rosak dipukul ribut

130 rumah rosak dipukul ribut

Oleh M. SHAHRINNAHAR ABD. LATIB
nahar.latib@utusan.com.my


Abu Bakar Harun melihat keadaan sebuah rumah mangsa ribut di Felda Chini 1, Pekan, Pahang, baru-baru ini.


PEKAN 18 Sept. - Sebanyak 130 buah rumah di empat gugusan Felda Chini di sini, rosak selepas dipukul ribut petang kelmarin.

Kejadian pukul 7 malam itu melibatkan 60 buah rumah di Felda Chini 1, 14 buah rumah di Felda Chini 2, 10 buah rumah di Felda Chini 3 dan 46 buah rumah di Felda Chini 4.

Menurut seorang mangsa, Sheikh Ali Sheikh Mahmud, 62, ketika kejadian, dia bersama 11 ahli keluarga lain termasuk anak dan cucunya sedang berehat sambil menonton televisyen.

"Kira-kira pukul 7.15 malam, angin bertiup kencang. Saya terkejut mendengar bunyi kuat dari bahagian depan rumah sebelum bekalan elektrik terputus secara tiba-tiba," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Dia amat terkejut setelah melihat bumbung rumah di bahagian depan dan bilik tidur terbang ditiup angin kuat.

"Keadaan agak kelam kabut kerana isteri, anak-anak dan cucu terkejut serta ketakutan ditambah dengan keadaan yang semakin gelap menyukarkan pergerakan," jelasnya.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Chini, Datuk Abu Bakar Harun berkata, pihaknya telah memberikan bantuan bagi meringankan beban semua mangsa yang terlibat.

Beliau berharap, semua keluarga yang terlibat bersabar dan memanfaat bantuan yang diberikan itu.

2 keluarga Kg. Aur dapat bekalan elektrik

Posted:

[unable to retrieve full-text content]ROMPIN 18 Sept. - Dua keluarga yang tinggal di Projek Perumahan Mesra Rakyat (PPRT) Bukit Tinggi di Kampung Aur dekat sini bersyukur kerana menerima bekalan elektrik daripada tenaga solar.

Hasil pembangunan lestari rakyat sejahtera di Pahang

Posted:

[unable to retrieve full-text content]RAKYAT di Pahang menikmati pelbagai pembangunan dan kemudahan disediakan hasil perancangan kerajaan negeri dalam menyediakan infrastruktur terbaik kepada masyarakat.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved