Sabtu, 18 Jun 2011

Utusan Online - Politik


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Politik


Bahaya budaya 'gol sendiri' - Ahmad Zahid

Posted:

Bahaya budaya 'gol sendiri' - Ahmad Zahid

Bahaya budaya 'gol sendiri' - Ahmad Zahid

TANAH MERAH 18 Jun - Pemimpin dan ahli UMNO diingatkan supaya menghentikan segera budaya cah keting dan menjaringkan gol sendiri bagi memastikan kelangsungan perjuangan parti dalam membela agama, bangsa dan negara.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, tindakan pemimpin dan ahli UMNO yang terus mengamalkan budaya tersebut pada setiap kali Pilihan Raya Umum (PRU), boleh mengancam survival parti yang semakin berdepan dengan cabaran sukar.

Beliau mengambil contoh kegagalan UMNO untuk merampas kembali Kelantan sejak lebih 20 tahun lalu, adalah disebabkan tindakan sabotaj sebilangan pemimpin dan ahli UMNO sendiri, bukan kerana kekuatan Pas.

"Kalau kita kuat, tetapi kalau jaring gol sesama sendiri kalah juga. Kalau kita terus terjemah kelemahan ini melalui cah keting sama sendiri, maka kita gantung diri. Kita kena ambil iktibar apa yang menimpa UMNO hari ini, kalau kita tidak berhati-hati, kita akan menuju ke penghujung jalan," katanya berucap merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Tanah Merah di Sekolah Menengah Kebangsaan Belimbing di sini hari ini.

Turut hadir, Ketua UMNO Bahagian, Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz dan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Bachok, Datuk Dr. Ilias Hussin selaku wakil Badan Perhubungan UMNO negeri.

Persidangan itu dihadiri hampir 3,000 perwakilan dan ahli UMNO bahagian termasuk veteran. Setiap perwakilan turut diberikan akhbar Utusan Malaysia tajaan UMNO bahagian sebagai tanda sokongannya kepada akhbar arus perdana itu.

Mengenai tindakan Kerajaan Pas Kelantan memboikot Utusan Malaysia kerana didakwa menyiarkan karikatur menghina Islam, beliau berkata, ia hanya merupakan gimik politik parti pembangkang itu.

Tegas beliau, Pas tidak perlu berbuat demikian kerana akhbar rasmi mereka, Harakah juga pernah berbuat demikian.

"Selama ini pun mereka tidak baca Utusan Malaysia. Jadi, tak perlulah buat gimik politik ini, biarlah kami ahli UMNO dan yang atas pagar menyokong suratkhabar yang membawa fikiran rakyat, pencetus fikiran rakyat ini dan saya penyokong kuat Utusan Malaysia,"katanya.

Sementara itu, Ahmad Zahid berpuas hati dengan perjalanan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian ini yang disifatkannya terbaik pernah dirasmikan oleh beliau.

Ikmal Hisham dalam ucapannya pula berkata, UMNO bahagian bertekad melakukan pelbagai transformasi bagi membolehkan parti kembali diterima rakyat.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pas umpama kelkatu - Zulkifli

Posted:

Pas umpama kelkatu - Zulkifli

Pas umpama kelkatu - Zulkifli

KEPALA BATAS 18 Jun - Pemimpin Pas diselar kerana mengamalkan budaya 'politik kelkatu', iaitu menjadi pak turut dalam melakukan sesuatu tanpa berfikir panjang.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin menjelaskan, mereka sanggup mengetepikan agama dan perjuangan asal parti semata-mata mahu memegang kuasa.

Katanya, sokongan Pas terhadap perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai ini mencerminkan wajah sebenar para pemimpin parti itu.

"Tuhan bagi akal fikiran, gunakanlah. Jangan sampai jual agama, jual perjuangan semata-mata mahu pegang kuasa.

"Jangan jadi macam kelkatu. Kelkatu tahu cahaya boleh membunuhnya tetapi serangga ini tetap menuju ke arah cahaya meskipun sudah nampak kawan-kawannya yang lain jatuh.

"Jangan kita amal politik kelkatu, iaitu politik yang boleh menjatuhkan kita," katanya ketika menyampaikan ceramah pada program Wajah Sebenar..??!! Pakatan anjuran Angkatan Belia Muda Kepala Batas (Bemuda) di Permatang Tok Brain, Penaga di sini malam tadi.

Hadir sama Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican dan bekas Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama Pas Pusat, Prof. Madya Mohd. Noor Deris.

Zulkifli menambah, beliau hairan bagaimana pemimpin Pas sanggup menyokong Bersih yang dipengerusikan oleh Datuk Ambiga Sreenevasan, iaitu penyokong kuat Majlis Antara Agama (IFC).

Kumpulan sama juga pernah menuntut hak sama rata antara Islam dan bukan Islam, selain menjadi pelopor ulung kes murtad Lina Joy.

"Lupakah pemimpin Pas siapa Ambiga? Dialah penganjur IFC yang mereka pernah lawan habis-habisan dulu.

"Namun, hari ini mereka boleh angkat Ambiga. Merekalah hipokrit paling besar," tegasnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved