Jumaat, 28 Mac 2014

Utusan Online - Pendidikan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pendidikan


ADUN Langkap taja 14,420 naskhah Tutor untuk 24 sekolah

Posted: 28 Mar 2014 12:28 PM PDT

Sabri Mohd. Nor (lima dari kiri) menyerahkan penajaan akhbar Tutor kepada wakil pemasaran Kumpulan Utusan di Setiu, Terengganu, semalam.

SETIU 28 Mac - Akhbar Tutor semakin mendapat sambutan dalam kalangan murid sekolah di daerah ini dengan terbaharu, Ahli Dewan Undangan Negeri Langkap, Datuk Sabri Mohd Nor menaja sejumlah 14,420 naskhah Tutor Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) untuk diagihkan kepada 24 buah sekolah rendah.

Sebelum itu, akhbar pendidikan keluaran Utusan Malaysia ini dibeli oleh Persatuan Ibu Bapa dan Guru-Guru (PIBG) Sekolah Kebangsaan (SK) Kampung Fikri (1,200 naskhah), PIBG SK Pancur Merah (1,400 naskhah) dan PIBG SK Putera Jaya (3,370 naskhah).

Menurut Sabri, beliau mengambil langkah membeli akhbar itu selepas mendapati Tutor amat sesuai untuk dijadikan bahan pelajaran tambahan bagi murid-murid terutamanya mereka yang belajar di sekolah pedalaman di kawasan itu.

"Dengan jumlah pembelian sebanyak itu, saya kira tiada seorang murid tahun enam di DUN (Dewan Undangan Negeri) Langkap akan tercicir tidak mendapat naskhah pendidikan ini.

"Saya berharap para guru serta murid-murid terbabit dapat menggunakan sebaik mungkin akhbar Tutor ini bagi mendapat keputusan yang terbaik dalam UPSR 2014," katanya.

Sabri yang juga Pengerusi Yayasan Pembangunan Usahawan Terengganu berkata demikian dalam majlis Penyampaian Anugerah Kecemerlangan UPSR 2013 serta Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2013 dan Pelancaran Akhbar Tutor UPSR di Merang Suria Resort dekat sini semalam.

Sempena program itu, beliau juga menyampaikan sumbangan RM200 setiap seorang kepada 75 murid dan pelajar yang mendapat keputusan cemerlang dalam UPSR dan PMR tahun lepas.

Turut hadir, Penolong Pegawai Pejabat Pelajaran Daerah, Mohd. Azmi Nazir dan Penolong Pengurus Pemasaran Wilayah Timur Utusan Melayu (M) Berhad, Munira Adnan.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved