Isnin, 17 Mac 2014

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


LG tawar reka bentuk moden

Posted: 16 Mar 2014 10:41 PM PDT

LG Electronics mengumumkan pelancaran telefon bimbit pintar pertama dalam keluarga model terkemuka L SeriesIII, iaitu L90 yang direka khusus untuk pengguna yang menitik beratkan imbangan prestasi tepat, personaliti dan harga mampu milik.

Sebagai model pertama dalam rangkaian Siri L, L90 menampilkan reka bentuk penuh gaya estetik dengan ciri-ciri yang terkini selain menawarkan perkakasan paling kompetitif dalam kategorinya

Dengan paparan IPS 4.7 inci berdefinisi tinggi serta keupayaan bateri 2,540mAh, pengguna dapat merasai pengalaman sistem operasi Android dengan sistem pengendalian terkini Kitkat 4.4.

Di samping itu, Google turut menawarkan UI halus yang membuatkan carian seimbang serta antara muka lebih intuitif dengan prestasi pantas.

Menurut Presiden dan Ketua Pengarah Eksekutif LG Electronics Communications Mobile Company, Dr. Jong-seok Park, telefon bimbit pintar ini menawarkan reka bentuk terbaik dan sistem operasi yang setanding dengannya.

Dengan ciri-ciri kompetitif serta reka bentuk terbaik, kami menjangkakan L90 mampu meneruskan kejayaan L Series di pasaran dunia," katanya.

Bagi mereka yang ingin mendapatkan maklumat lanjut mengenai L90 boleh layari laman web www.lenovo.com.

Canon perkenalkan Pixma baharu

Posted: 16 Mar 2014 10:41 PM PDT

Mengambil kira keperluan khusus pengguna, Canon Marketing (Malaysia) Sdn. Bhd. (Canon) pembekal inkjet utama di Malaysia sejak 18 tahun yang lalu, baru-baru ini memperkenalkan dua pencetak terbaru Pixma dakwat efisien semua-dalam-satu E400 dan E560 yang menawarkan penjimatan operasi tanpa menjejaskan kecekapan dan kualiti cetakan.

Pelajar pasti akan mempertimbangkan model Pixma E400 kerana dilengkapi katrij dakwat mampu milik.

Dengan hanya RM25 untuk setiap katrij warna hitam, E400 adalah ideal untuk pelajar dengan keperluan pencetakan asas kerana ia tidak memerlukan komitmen berkos tinggi.

Fungsinya yang mudah juga menjadikannya sebuah set yang ringkas, membuatkan E400 tidak rumit, cepat dan mudah digunakan.

Sementara itu, pengguna moden di rumah atau di pejabat juga akan menghargai ciri sambungan tanpa wayar Pixma E560 yang membolehkan mereka mencetak dan mengimbas dari mana-mana bahagian pejabat dalam lingkungan liputan.

Ia juga menyokong aplikasi Google Cloud Print, menjadikannya lebih mudah untuk pengguna menghantar tugas mencetak setiap kali mereka berada di luar pejabat.

Selain itu, Pixma E560 dilengkapkan dengan aplikasi sokongan Pixma Printing Solutions dari Canon.

Aplikasi terbabit membolehkan integrasi pencetak secara mudah dengan rangkaian pejabat sedia ada tanpa memerlukan pemasangan sebarang program utiliti pada komputer hos.

Aplikasi tersebut juga membolehkan pengguna mencetak dan/atau mengimbas foto serta dokumen dengan mudah secara terus dari alat peranti pintar Apple iOS atau Android OS.

Menerusi aplikasi ini, pengguna juga akan mempunyai akses kepada perantara Remote User E560 (Remote UI) untuk memeriksa kod model katrij dakwat mereka, paras dakwat yang masih ada dalam pencetak, serta melakukan fungsi penyelenggaraan tetap seperti penjajaran dan pembersihan kepala pencetak.

Kedua-dua model juga dilengkapi dengan fungsi unik Auto Power On/Off, membantu menjimatkan kos dan mesra alam.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved