Isnin, 3 Mac 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Penduduk gempar temui al-Quran ditabur di dua masjid Besut

Posted: 03 Mar 2014 11:01 PM PST

Oleh KAMARUDIN HAMZAH

BESUT 4 Mac - Penduduk di dua kampung iaitu Kampung Limbongan dan Kampung Raja dekat sini gempar setelah mendapati sejumlah naskhah al-Quran dalam keadaan bertaburan di dua masjid, awal pagi ini.

Lebih menyedihkan, selain dimusnah dan dikoyak, sejumlah kitab suci itu turut ditemui dibuang di dalam mangkuk tandas, manakala sejumlah naskhah surah Yassin pula dibuang ke dalam kolah di luar masjid.

Kejadian pertama dipercayai berlaku kira-kira pukul 11 malam tadi di Masjid Nasiruddin Shah di Kampung Raja, manakala kejadian di Masjid Limbongan kira-kira pukul 1.30 pagi tadi dan ia dipercayai dilakukan suspek yang sama.

Dalam dua kejadian itu, beberapa tompokan darah turut ditemui pada pintu masjid, dipercayai akibat kecederaan kaki suspek selepas bertindak menendang pintu sebelum menceroboh. - UTUSAN ONLINE

Treler terbakar, jalan sesak 10km

Posted: 03 Mar 2014 10:31 AM PST

Oleh FARABI SHEIKH SAID AL JABRI
pengarang@utusan.com.my

Anggota bomba berusaha memadamkan kebakaran sebuah treler yang membawa muatan getah di Kilometer 284.9 Lebuh Raya Utara Selatan di Seremban, semalam. - UTUSAN/ ABD. RAZAK AID

SEREMBAN 3 Mac - Pengguna Lebuh Raya Utara-Selatan terperangkap dalam kesesakan lalu lintas sejauh 10 kilometer apabila sebuah treler yang sarat membawa muatan getah, terbakar di Kilometer 284.9, Lebuh Raya Utara-Selatan di sini hari ini.

Kejadian kira-kira pukul 10 pagi, sebelum susur masuk ke Lebuh Raya Utara-Selatan Hubungan Tengah (Elite) itu berlaku ketika treler berkenaan dalam perjalanan dari Batu Pahat, Johor menuju ke Klang, Selangor.

Pengarah Bomba dan Penyelamat negeri, Norazam Khamis berkata, sebanyak enam buah jentera bersama 40 orang anggota dan pegawai dari Balai Bomba dan Penyelamat Seremban 2, Nilai dan Bangi, Selangor dikejarkan ke lokasi berkenaan.

Katanya, turut membantu, Pasukan Unit Bahan Berbahaya (Hazmat).

"Bomba sukar tiba di lokasi kerana terperangkap dengan kesesakan, ekoran sikap pengguna yang memandu di lorong kecemasan," katanya ketika ditemui di sini.

Pemandu treler berkenaan, Shahril Shukor, 24, berkata, dia memberhentikan kenderaan itu di bahu jalan kerana salah satu tayarnya meletup.

"Tidak lama selepas itu, ada orang awam yang memaklumkan belakang lori saya terbakar. Saya dan kelindan lalu bergegas memisahkan kepala treler sebelum api marak membakar muatan getah," katanya.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved