Ahad, 16 Mac 2014

Utusan Online - Dalam Negeri


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Dalam Negeri


Memancing toman, dapat buaya

Posted: 16 Mar 2014 02:49 AM PDT

Oleh ZULHISHAM ISAHAK

MUAR 16 Mac - Disangka mata kail tersangkut ikan toman, tetapi rupa-rupanya seekor buaya!

Itulah pengalaman yang dilalui seorang pemancing, Kalit Morsid, 55, semasa memancing bersama empat rakannya di sebatang sungai di Kampung Parit Bugis, pukul 8.30 pagi ini.

Pemotong kelapa sawit berkenaan sebelum itu meninggalkan pancingnya pukul 5 petang semalam, sebelum datang pagi ini untuk melihatkan hasilnya di sungai tersebut.

Mulanya, Kalit menyangkakan mata kailnya disambar ikan toman kerana kawasan tersebut menjadi tumpuan spesies berkenaan, tetapi berasa tidak sedap hati apabila pancing yang diangkatnya terlalu berat.

"Saya rasa pancing disentap dan ingatkan ikan toman seberat lima atau enam kilogram, tetapi apabila cuba menarik 'ikan' tersebut, alangkah terkejutnya apabila timbul muncung buaya dan bahagian mulutnya terkena kail," katanya ketika ditemui di tempat kejadian. - UTUSAN ONLINE

Jangan libat parti politik dalam pencarian MH370 - Zahid

Posted: 16 Mar 2014 01:43 AM PDT

HULU LANGAT 16 Mac - Semua pihak jangan mengaitkan soal kepartian politik dalam pencarian pesawat MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, operasi pencarian pesawat itu melibatkan nyawamanusia dan soal politik perlu diketepikan.

"Ini adalah soal keselamatan, kerajaan sudah berusaha sebaik mungkin (mencari MH370), jadi ketepikan soal politik dan mari sama-sama berdoa dan membantu," katanya pada sidang media selepas program sepetang bersama Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) di Kajang, di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

PBS: Guru tidak perlu masukkan data secara dalam talian

Posted: 16 Mar 2014 12:54 AM PDT

HULU LANGAT 16 Mac - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin memberitahu , guru-guru tidak perlu lagi memasukkan data sistem Penilaian Berasaskan Sekolah (PBS) secara dalam talian selepas ini.

Sebaliknya beliau yang juga Menteri Pendidikan berkata, data sistem PBS itu hanya perlu disimpan sendiri oleh guru sebagai rekod dalam usaha kerajaan meringankan beban guru. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved