Sabtu, 7 Disember 2013

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Kes mahkamah tidak jejas karier seni Rebecca

Posted: 06 Dec 2013 10:17 PM PST

REBECCA NUR AL-ISLAM

KUALA LUMPUR 7 Dis. - Karier seni Rebecca Nur Al-Islam tidak terjejas walaupun pelakon itu berhadapan dengan kontroversi ekoran kes mahkamah yang membabitkan beliau dan pengarah, Erma Fatima.

Menurut pengurus pelakon berusia 27 tahun itu, Moammar Gaddafi Ahmad, sejak mahkamah memutuskan Rebecca tidak bersalah, pelakon itu masih menerima tawaran.

"Mereka tahu Rebecca tidak bersalah dan mahkamah sendiri telah pun membuat keputusannya. Sehingga kini Rebecca masih menerima tawaran lakonan termasuk terbaru oleh Global Station Sdn. Bhd.," katanya kepada Utusan Online di sini hari ini.

Pada 8 November lalu, Mahkamah Majistret memerintahkan Erma membayar sebanyak RM11,200 sebagai baki bayaran lakonan Rebecca dalam drama arahan pengarah itu, Dejavu di Kinabalu.

Erma telah membuat bayaran tersebut dengan wang syiling 5 sen kepada Rebecca yang disertakan dengan senaskhah al-Quran.

"Rebecca tidak menerima wang tersebut kerana berdasarkan nasihat peguamnya, wang syiling tidak seharusnya melebihi RM30 dan ini sudah dikira melanggar undang-undang.

"Tindakan sedemikian juga melihatkan bahawa Erma tidak berpuas hati dengan Rebecca walaupun mahkamah telah membuat keputusan berhubung perkara ini," katanya sambil berharap perkara itu dapat diselesaikan dengan baik. - UTUSAN ONLINE

Peserta MLM sumbang RM31,000 untuk mangsa banjir

Posted: 06 Dec 2013 09:35 PM PST

SHAH ALAM 7 Dis. - Sebanyak RM31,000 berjaya dikutip daripada 12 peserta Maharaja Lawak Mega (MLM) semalam bagi membantu mangsa-mangsa bencana banjir di Pantai Timur dan Johor.

Anggota kumpulan lawak duo Boboi, Afdlin Shauki berkata, sumbangan tersebut merupakan tanda keprihatinan para pelawak khususnya para peserta yang menyertai MLM kali ini terhadap nasib mangsa banjir itu.

"Ada pihak kata kami tidak prihatin dengan bencana yang melanda di lima negeri itu. Sebab itu, saya dan seorang lagi anggota Boboi, Harun Salim Bachik bersetuju mengutip derma itu.

"Semua peserta MLM bersetuju menyumbangkan sebahagian elaun mingguan mereka untuk mengisi tabung ini. Malah ada pelawak bukan peserta seperti Johan turut memberikan sumbangan," katanya selepas rancangan MLM 2013 minggu keempat di sini semalam.

Afdlin yang juga pelakon dan pengarah berkata, hasil kutipan itu akan diserahkan kepada pihak Astro pada rancangan MLM 2013 minggu kelima untuk disalurkan kepada mereka yang berkenaan.

MLM minggu keempat yang disiarkan secara langsung dari Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam menerusi saluran Astro Warna itu menampilkan 12 peserta iaitu Jambu, Boboi, Shiro, Saywho, Wala, Comey, Nabil, Bocey, Sepahtu, SYJ, Boboi dan Mamu. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved