Khamis, 21 November 2013

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Ambulans meletup di Felda Palong 7

Posted: 21 Nov 2013 11:16 PM PST

Oleh SAJIDA ASARULLAH KHAN

JEMPOL 22 Nov. - Seorang pemandu ambulans dari Klinik Felda Palong 4,5,6 terpaksa melalui detik-detik yang mencemaskan apabila kenderaan tersebut tiba-tiba terkopak dan meletup dipercayai akibat oksigen di dalamnya meletup dalam satu kejadian di jalan utama Felda Palong 7, dekat sini petang semalam.

Dalam kejadian itu, mangsa Shaari Miso 52, baru sahaja selesai menghantar pesakit ke Hospital Jempol.

kira-kira pukul 6.20 petang sebelum dia terdengar satu bunyi dentuman dari arah belakang dan dalam masa yang sama cermin depannya pecah.

Ketua Polis Daerah Jempol, Supritendan Hamzah Alias ketika mengesahkan kejadian itu menjelaskan Apabila mangsa melihat cermin sisi kanan, dia menyedari bahagian belakang ambulans terkopak dan dipercayai meletup.

Katanya, mangsa kemudiaannya bertindak memberhentikan kenderaan tersebut dan segera meminta bantuan dan dia tidak mengalami sebarang kecederaan serius ekoran kejadian itu. - UTUSAN ONLINE

Bengkel kereta musnah terbakar di Gemas

Posted: 21 Nov 2013 07:56 PM PST

GEMAS 22 Nov. - Sebuah bengkel kereta di Jalan Pasir Besar-Felda Pasir Besar dekat sini, musnah dalam kebakaran awal hari ini.

Dalam kejadian pukul 3 pagi itu, sebuah kereta pelanggan turut musnah.

Menurut pegawai operasi bomba, Shahidallah Osman, dua jentera bomba, masing-masing dari Balai Bomba dan Penyelamat Gemas dan Bahau, bersama 16 anggota digegaskan ke lokasi kejadian sebaik menerima laporan.

"Ketika pihak bomba tiba, api sedang marak namun kepantasan pihak bomba bertindak menyebabkan api berjaya dikawal daripada merebak ke premis bersebelahan," katanya ketika dihubungi.

Menurutnya, tiada kemalangan jiwa atau kecederaan dilaporkan, manakala punca dan kerugian masih dalam siasatan. - BERNAMA

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved