Khamis, 21 November 2013

Utusan Online - Dalam Negeri


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Dalam Negeri


Kadar pengangguran pada September kekal 3.1 peratus

Posted: 21 Nov 2013 02:00 AM PST

KUALA LUMPUR 21 Nov. - Kadar pengangguran di negara ini kekal pada 3.1 peratus pada September, turun daripada 3.2 peratus pada September 2012, demikian menurut Jabatan Perangkaan.

Peningkatan jumlah penganggur sebanyak 1.4 peratus kepada 443,200 orang dan orang yang bekerja sebanyak 1.0 peratus kepada 13.8 juta orang berbanding Julai, menyebabkan kadar pekerjaan tidak berubah.

Peningkatan penduduk yang bekerja didorong oleh sektor perkhidmatan dan sektor pembuatan, katanya dalam satu kenyataan.

Berbanding September tahun lepas, bilangan orang yang menganggur juga meningkat sebanyak 7.1 mata peratusan daripada 413,900 orang, tetapi pelarasan bermusim kadar pengangguran susut daripada 3.2 peratus pada Ogos kepada 3.1 peratus pada September, kata jabatan itu.

Sementara itu, kadar penyertaan tenaga buruh pada September meningkat kepada 69.6 peratus daripada 69.1 peratus pada bulan sebelumnya.

Kenaikan berkenaan disebabkan oleh peningkatan dalam jumlah orang dalam pasaran tenaga buruh dengan 132,700 atau 0.9 peratus hingga 14.25 juta orang dan pengurangan 111,800 orang atau 1.8 peratus kepada 6.21 juta orang di luar tenaga buruh, kata jabatan itu.- BERNAMA

DBKL pastikan kadar baharu cukai pintu tidak membebankan

Posted: 21 Nov 2013 01:58 AM PST

KUALA LUMPUR 21 Nov. - Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan memastikan kadar baharu cukai pintu yang akan dikenakan tidak akan membebankan mana-mana pihak.

Perkara ini ditegaskan sendiri oleh Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dalam sidang media selepas mesyuarat bersama Ahli-ahli Parlimen Wilayah Persekutuan di sini hari ini.

"Sebagai sebuah kerajaan yang prihatin ke atas kesejahteraan rakyat, pihak saya dan DBKL akan memastikan cukai pintu yang baharu ini tidak membebankan mana-mana pihak, tetapi rakyat perlu faham kenaikan ini adalah untuk kebaikan semua pihak," katanya. BERNAMA

Pengikut Tuhan Harun serah diri di Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan

Posted: 21 Nov 2013 01:03 AM PST

KUANTAN 21 Nov. - Seorang pengikut kumpulan ajaran sesat Tuhan Harun" Mohd Nizam Mohd Salleh, 43, tampil menyerah diri di Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini.

Pada 15 November lepas, mahkamah mengeluarkan waran tangkap ke atasnya kerana gagal hadir perbicaraan kes menyimpan dan memiliki dokumen yang bercanggah dengan hukum syarak.

Hakim Syarie Mohd. Azahari Abdul Rahman menetapkan 16 Januari tahun depan untuk sebutan semula kes tersebut di dalam kamarnya. - BERNAMA

Kredit: www.utusan.com.my

2 ulasan:

Sandra Ovia Loan Firm on 22 Disember 2015 pada 5:09 PG berkata...

Hello, Saya Puan Sandra Ovia, wang pemberi pinjaman swasta, adakah anda dalam hutang? Anda memerlukan rangsangan kewangan? kami juga menyediakan pinjaman akhir tahun, pinjaman untuk christmas pakej, tahun baru, seorang sehingga bil anda, mengembangkan perniagaan anda dan juga untuk pengubahsuaian rumah anda. Saya memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat tempatan, antarabangsa dan juga pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2%. Anda boleh menghubungi kami melalui E-mel: (sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda dipersilakan untuk syarikat pinjaman kami dan kami akan memberikan anda perkhidmatan yang terbaik kami.

Unknown on 14 Disember 2017 pada 4:44 PTG berkata...

Am dari Indonesia saya memang seorang pengusaha sukses hari ini berkat Ibu Iskandar Lestari (ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM) saya telah kehilangan harapan dan terobosan finansial yang saya tunggu tidak akan datang saya mencoba untuk memohon kerabat dekat saya baik jauh maupun dekat tapi Sepertinya tidak ada yang datang untuk membantu saya

Jadi saya berdoa kepada Allah untuk memberi saya pertolongan karena saya hampir kehabisan pilihan pemikiran negatif mulai masuk ke dalam pikiran saya tapi tetap saja saya harus memaksa diri saya untuk mematuhi norma lingkungan dengan tidak mencuri.


Tapi pada hari yang menentukan saya memiliki kesempatan untuk mencari melalui internet jika saya dapat menemukan bantuan karena pinjaman ini berada di jalur belakang sehingga teman-teman saya telah memperingatkan saya bahwa ada begitu banyak penipu online.

Tapi saat melihat iklan Ibu Iskandar dan juga dari mereka yang mendapat pinjaman darinya seperti (Angga Annisa, Aditya Aulia antara lain). Saya memutuskan untuk mendaftar jadi Ibu meyakinkan saya bahwa jika pinjaman saya berhasil disetujui dalam beberapa jam, pencairan akan terwujud. Awalnya saya takut tapi segera setelah pinjaman saya disetujui oleh Direksi beberapa jam kemudian cacount saya (BNI) dikreditkan tanpa ada tekanan. ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM memang asli dan sangat dikenal sehingga Anda bisa menghubungi Ibu throu kontak berikut ini. alamat:

Email: ((iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com))
BBM INVITES: ((D890E0B))
Facebook ((www.facebook.com/iskandar.lestari.7))
Website: ((iskandarlestari.wordpress.com))

Atau Anda dapat menghubungi saya melalui email saya jika Anda memiliki pertanyaan untuk diajukan melalui ((yunartowijaya7@gmail.com))

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved