Jumaat, 6 September 2013

Utusan Online - Pemotoran


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pemotoran


Kereta kompak EEV Great Wall akan dilancar hujung tahun

Posted: 06 Sep 2013 12:17 PM PDT

Dari kiri: SM Mohd. Azli SM Nasimuddin, SM Zulkifli SM Amin dan SM Zul Khalis SM Zulkifli bersama kereta Wingle 5 Premium X yang dilancarkan di Shah Alam, semalam.

SHAH ALAM 6 Sept. - Green Oranges Sdn. Bhd. (GOSB), pengedar jenama kenderaan Great Wall, merancang melancarkan kereta kompak segmen B pertamanya pada hujung tahun ini.

Kereta dengan kod M4/C20 telah dikelaskan dalam kategori kenderaan efisien tenaga (EEV) tersebut bakal di pasang di kilang GOSB yang terletak di Gurun, Kedah.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, SM Mohd. Azli SM Nasimudin berkata, kereta itu kini sedang diuji di jalan raya di Malaysia untuk mendapat maklum balas prestasi dan kualitinya.

"Kami ketika ini sedang menunggu pengumuman Dasar Automotif Nasional (DAN) yang dijangka dibentang bersama Bajet 2014 tidak lama lagi.

"Jika inisiatif untuk EEV dalam DAN diumumkan kelak, kami merancang melancarkan M4/C20 dengan kapasiti enjin 1.5L pada harga yang menarik," katanya kepada Utusan Malaysia pada majlis pelancaran varian terbaharu Wingle 5 iaitu Wingle Premier X.

Yang turut hadir Presiden SMS Autoworld, SM Zulkifli SM Amin dan Pengarah SMS Auto World, SM Zul Khalis SM Zulkifli

SM Mohd. Azli berkata, pasaran Great Wall di ASEAN ketika ini hanya di Malaysia yang menawarkan dua model iaitu trak pikap Wingle 5 dan kenderaan utiliti sukan H5.

"Kereta M4/C20 tersebut bakal dipasarkan untuk pasaran ASEAN dengan Malaysia akan menjadi hab di rantau ini," jelasnya.

Wingle Premier X baharu menawarkan beberapa aksesori tambahan berbanding model sebelum ini meliputi pemain DVD dengan GPS, kamera undur, lampuh limpah Hella 1000, tayar pelbagai permukaan, sport rim 16 inci dan bampar belakang MMC.

Trak pikap dari China ini menggunakan enjin diesel CRDi 2.5L dengan trasmisi manual lima kelajuan.

Wingle Premier X dijual pada harga RM68, 924.40 bagi jenis pemanduan 4x2 dan RM80, 499 bagi jenis 4x4 termasuk insurans berserta jaminan selama tiga tahun atau 100, 000 kilometer perbatuan.

The McLaren 12C akan dibawa ke Malaysia

Posted: 06 Sep 2013 12:17 PM PDT

empat buah kenderaan berprestasi tinggi McLaren bakal memasuki pasaran Malaysia tidak lama lagi.

KUALA LUMPUR 6 Sept. - Sebanyak empat buah kenderaan berprestasi tinggi, The McLaren 12C akan dibawa ke Malaysia tidak lama lagi.

McLaren Kuala Lumpur dan Sime Darby Auto Britannia dalam kenyataan bersama yang dikeluarkan di sini menyatakan, The McLaren 12C akan dibawa ke negara ini bagi memenuhi permintaan di sini.

Katanya, kenderaan itu telah direka supaya unik dan berlainan dengan kenderaan berprestasi tinggi yang lain.

Jelas kenyataan itu lagi, siri 12C telah diambil bersempena warisan kemenangan dalam kejohanan dunia Formula 1 McLaren.

"Kenderaan ini telah dibina oleh pasukan berkelas dunia dengan pereka dan juruteranya mempunyai pengalaman dalam pengendalian perlumbaan Grand Prix,'' kata kenyataan tersebut.

Tambah kenyataan itu, The McLaren 12C direka dengan inovasi teknologi tinggi bagi memberi kepuasan kepada pemiliknya.

Jelas kenyataan tersebut, kenderaan itu akan diedarkan oleh pengedar tunggalnya, Sime Darby Auto Britannia.

"Galeri jualan McLaren Kuala Lumpur akan dibuka sejajar dengan sambutan ulang tahun ke-50 tahun jenama McLaren di seluruh dunia,'' ujar kenyataan berkenaan.

Bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai The McLaren, orang ramai boleh menghubungi Dellen di talian 019-660 2088.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved