Isnin, 2 September 2013

Utusan Online - Pemotoran


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pemotoran


Honda Accord serba baharu dilancar esok

Posted: 02 Sep 2013 11:13 AM PDT

Model generasi kesembilan Honda Accord yang akan diperkenalkan di pasaran Malaysia minggu ini.

KUALA LUMPUR 2 Sept. - Honda Malaysia Sdn. Bhd. akan melancarkan generasi kesembilan Honda Accord ke pasaran Malaysia pada Rabu ini, dengan reka bentuk serba baharu dan enjin 2.4 liter menggunakan inovasi Teknologi Impian Bumi (Earth Dreams).

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Yoichiro Ueno berkata, diperkenalkan sebagai Sedan Premium Pintar Maju, Honda Accord ini mengetengahkan gaya inovatif dan sarat dengan ciri-ciri premium maju.

Menurutnya, Accord serba baharu akan didatangkan dalam tiga varian iaitu 2.0Vti, 2.0Vti-L dan 2.4Vti-L.

Ia menggunakan teknologi Impian Bumi pada enjin 2.4 liter DOHC i-VTEC yang menjana 175 kuasa kuda pada 6,200 revolusi per minit (rpm) dan kuasa kilas 225 Newton meter pada 4,000 rpm.

Enjin 2.0 liter SOHC I-VTEC pula merupakan enjin yang ditambah baik daripada enjin Accord sedia ada, bagi mencapai tahap kecekapan bahan api yang lebih baik.

"Teknologi Impian Bumi adalah generasi terbaharu inovasi teknologi untuk meraih tahap tertinggi prestasi pemanduan dan kecekapan bahan api," ujarnya dalam kenyataan di sini hari ini.

Menurut beliau, harga model serba baharu Honda Accord akan diumumkan pada majlis pelancaran rasminya, Rabu ini.

Proton umum pelan hala tuju bulan ini

Posted: 02 Sep 2013 11:13 AM PDT

KUALA LUMPUR 2 Sept. - Satu pelan hala tuju bagi Proton Holdings Bhd., dijangka diumumkan bulan ini, kata Pengerusi Eksekutif, Tan Sri Mohd. Khamil Jamil, hari ini.

Mohd. Khamil, yang juga Pengarah Urusan Kumpulan DRB-Hicom berkata, kumpulan itu telah mengemukakan rangka pelan hala tuju itu kepada Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

"Beliau amat berpuas hati dengannya dan mahu kami (DRB-Hicom) mengemukakan lebih banyak perincian kepada beliau, mungkin dalam masa beberapa minggu lagi," katanya apabila ditanya tentang perkembangan pelan hala tuju itu semasa berlangsungnya rumah terbuka Hari Raya di sini hari ini.

Ditanya selanjutnya tentang agenda dalam pelan hala tuju itu, Mohd. Khamil enggan menjelaskan lebih lanjut, sebaliknya menegaskan bahawa kedua-dua kilang pengeluaran Proton di Shah Alam dan Pekan, Pahang, tidak akan ditutup.

Turut hadir pada majlis rumah terbuka itu ialah Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, dan Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah. - BERNAMA

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved