Rabu, 3 April 2013

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


3 penjenayah bertopeng larikan mesin ATM

Posted: 03 Apr 2013 10:59 PM PDT

KUALA LUMPUR 4 April - Sekumpulan penjenayah bertindak memecahkan sebuah mesin pengeluaran wang automatik (ATM) dari sebuah bank di Jalan Putra Mahkota 7/7A, Putra Heights, Puchong dekat sini sebelum melarikannya awal pagi ini.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, kejadian yang berlaku pukul 3.30 pagi itu tidak disedari oleh pengawal keselamatan yang dipercayai tertidur.

"Kumpulan suspek yang dipercayai terdiri daripada tiga orang bertopeng itu bertindak menarik mesin ATM itu menggunakan tali dan mengangkatnya masuk ke dalam sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) bernombor pendaftaran palsu," katanya. - UTUSAN ONLINE

Penganggur maut ditembak

Posted: 03 Apr 2013 12:24 PM PDT

Oleh ILAH HAFIZ AZIZ
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 3 April - Seorang penganggur maut akibat terkena sembilan daripada 15 das tembakan yang dilepaskan dari jarak dekat oleh beberapa individu tidak dikenali di Flat Sri Serdang dekat sini, malam tadi.

Mangsa, Benard Ooi Boh Beng, 39, yang ketika insiden itu berlaku kira-kira pukul 9.30 malam berada berhampiran rumahnya yang terletak di Blok 1 flat tersebut, maut di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner Abdul Razak Elias berkata, siasatan mendapati mangsa ditembak beberapa individu yang menaiki sebuah kereta Proton Waja sejurus pulang dari minum di sebuah kedai kopi berdekatan.

"Rutin setiap malam mangsa yang merupakan penganggur adalah minum di kedai kopi itu dan ketika berjalan pulang, sebuah kereta menghampirinya dan melepaskan tembakan bertalu-talu.

"Pihak forensik telah menemukan 15 kelongsong peluru daripada dua jenis senjata api berlainan yang dilepaskan dua suspek. Polis juga percaya lebih daripada dua suspek di dalam kereta itu," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini.

Menurut Abdul Razak, enam tembakan yang dilepaskan suspek mengenai dada, ketiak, lengan kiri dan perut mangsa.

Kata beliau, berdasarkan jumlah tembakan yang banyak dilepaskan oleh kumpulan suspek itu, polis tidak menolak kemungkinan motif kejadian tersebut adalah membalas dendam.

Beliau berkata, polis menyiasat kes itu mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved