Selasa, 9 April 2013

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Pilihan cantik, eksklusif

Posted: 09 Apr 2013 02:00 AM PDT

Oleh MERAN ABU BAKAR
Gambar NOOR ASREKUZAIREY SALIM

KREATIVITI dan ilham mampu menghasilkan sesuatu yang indah dan unik. Inilah yang dapat dilihat pada koleksi tudung eksklusif Mysara yang dihasilkan oleh Jamiah Manan.

Sudah empat tahun berada di pasaran dan walaupun masih membuatnya di rumah namun tudung Mysara mendapat sambutan yang cukup menggalakkan daripada wanita yang inginkan tudung yang eksklusif dan benar-benar cantik.

Walaupun terdapat banyak tudung di pasaran namun tudung yang boleh dipakai ke majlis tidak banyak pilihan. Kebanyakan yang dijual mempunyai rekaan yang sama dan tidak eksklusif sedangkan wanita kini mahukan tudung yang berbeza daripada orang lain dan dalam masa yang sama hanya dia seorang yang memilikinya.

Tudung eksklusif Mysara merupakan tudung awning yang dibuat daripada jenis fabrik lycra, jersi dan kapas lycra yang bermutu tinggi. Jenis fabrik yang eksklusif dan harga yang sedikit mahal menjanjikan keselesaan pada si pemakai dan nampak cantik serta tahan lama.

Dipotong dan dijahit sendiri oleh Jamiah dengan ukuran muka yang selesa untuk pelanggan, tudung eksklusif Mysara ditambah pula dengan jahitan batu-batu pelbagai warna bagi menambah keindahan tudung.

Hanya batu-batu yang bermutu tinggi menjadi pilihan seperti kristal swarovski, batu akek, manik mutiara, batu permata semula jadi atau kepingan logam bercorak akan dijahit pada tudung untuk disesuaikan dengan koleksi tudung itu sendiri yang dikatakan sebagai eksklusif.

Setiap rekaan dan corak batu yang dijahit pada setiap helai tudung adalah berbeza dan tidak terdapat dua helai tudung yang mempunyai rekaan yang sama. Inilah sebenarnya yang dicari oleh wanita yang mahukan kelainan pada tudung yang dipakai.

Tudung eksklusif ini bukan sahaja sesuai digayakan ke majlis malah terdapat wanita yang memakainya ke pejabat.

Selain membeli tudung yang telah siap dijahit dengan batu-batu berkilauan dan tidak berkilat ini, pelanggan juga boleh memberikan idea mengenai corak dan batu yang mereka sukai serta jenis fabrik yang selesa dengan mereka.

Tempahan boleh disiapkan paling cepat dalam masa dua minggu dan bagi tudung pengantin boleh disiapkan dalam masa dua bulan bersama-sama dengan baju pengantin yang ingin dijahit batu dan manik.

Selain itu, pelanggan tudung Mysara yang menghadapi masalah awning rosak atau terkelepet, boleh meminta untuk menukar semula awning.

Batu yang terdapat pada awning akan ditanggalkan dan kemudian akan dijahit semula pada awning baru.

Tudung eksklusif Mysra terdapat dalam dua saiz, iaitu saiz S yang dijual pada harga RM60 (tanpa batu dan bergantung pada jenis kain). Sementara saiz M yang telah siap dijahit batu dijual pada harga di antara RM120 hingga RM450.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved