Jumaat, 12 April 2013

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Cantik secara semulajadi

Posted: 12 Apr 2013 02:00 AM PDT

Secretleaf kini melancarkan produk baru 'Argan Discovery Set'.

BAYANGKAN dunia ini tanpa kecantikan. Pastinya akan suram dan boleh jadi juga menyedihkan. Sebab itu kecantikan terus menjadi keinginan berterusan manusia khususnya wanita sama ada untuk kecantikan rupa, kulit dan tubuh.

Nyata kecantikan semulajadi dengan wajah bersih gebu persis selebriti Korea menjadi idaman semua wanita.

Bagaimanapun kesedaran semakin bertambah untuk menjadi cantik tanpa ada risiko penyakit seperti kanser kulit dan sebagainya.

Kulit tanpa celaan dengan solekan atau produk yang berasaskan sumber asli menjadi keinginan wanita sekarang.

Sebabnya, kalau guna produk kesihatan atau kecantikan berasaskan kimia, terdapat pelbagai risiko kesihatan.

Bahan kimia meragukan atau merbahaya seperti paraben dan hidrokuinon berpotensi menyebabkan kanser.

Atas kesedaran itu maka tercetus istilah green cosmetics atau 'kosmetik hijau'.

Khazanah alam yang kaya menyediakan sumber terbaik untuk penjagaan kulit, menjangkaui kesan bahan aktif sintetik bagi penghasilan kulit yang cantik, cerah dan awet muda.

Rahsia alam itu disingkat dan diterapkan ke dalam semua produk Secretleaf, yang sinonim dengan minyak argan organik sebagai produk terlaris keluarannya.

Secretleaf adalah syarikat yang pertama memasarkan minyak argan asli organik di negara ini dan merupakan pilihan terbaik untuk pengguna mendapatkan produk minyak argan atau berasaskan minyak berkenaan.

Diimport terus dari koperasi wanita di Magribi, minyak argan yang diikenali sebagai Cecair Emas Maghribi, telah digunapakai sejak ratusan tahun dahulu oleh golongan bangsawan Rom yang terkenal dengan kejelitaan tiada bandingan bak Cleopatra, untuk kecantikan dari hujung rambut sehinggalah ke hujung kaki.

Kajian saintifik mendapati kandungan Vitamin E minyak argan menjangkaui tiga kali ganda berbanding minyak zaitun, jauh lebih berkesan dalam mengurangkan penuaan pramatang, kedutan, garis halus serta pigmentasi kulit.

Malahan dengan sumber 100 peratus proses dan produk yang menepati piawai organik, ia halal dan dijamin bebas bahan kimia serta sesuai untuk semua jenis kulit, daripada sekecil bayi sehinggalah kepada yang berusia.

Dijual dalam botol 15 mililiter dengan nama Pure Oil Series 01 Argan Oil, yang boleh digunakan sehingga sebulan, ia mujarab untuk membantu melambatkan penuaan kulit, mengurangkan parut, kesihatan rambut dan juga kuku.

Dengan penggunaan yang pelbagai dan boleh digunakan oleh semua peringkat umur, ia adalah ibarat minyak serbaguna yang sememangnya perlu ada di setiap rumah untuk kecantikan dan kesihatan kulit.

Bagi yang baru ingin mencuba dan mengalami transformasi kulit lebih menawan dengan khasiat minyak argan, Secretleaf kini melancarkan 'Argan Discovery Set', set penjagaan kulit lengkap berasaskan argan yang merangkumi sabun pembersih, serum minyak argan organik serta krim siang dan malam. Seawal dua minggu, untuk merasai kulit semakin lembut, anjal, awet muda serta lebih berseri.

Minyak argan atau Moroccan Oil lebih mendapat perhatian di Hollywood sebagai rawatan terhadap rambut rosak, kusam, kering dan diguna pakai oleh selebriti antarabangsa seperti Beyonce, Scarlett Johansson, Taylor Swift serta ramai lagi artis terkemuka dunia.

Bagi mereka, minyak argan berupaya melindungi rambut yang kerap didandan menggunakan alat pengering mahupun rawatan kimia seperti pewarnaan rambut dan kerinting yang pastinya menyebab kan rambut kering dan rosak.

Lihat sahaja gaya mereka di karpet merah, tentunya anda turut inginkan rambut lembut bersinar seperti mereka dan kini, anda tahu rahsianya.

Kini, Secretleaf muncul dengan produk terbaharu untuk pencerahan kulit secara semulajadi iaitu "Arbutin Natural Lightening Cream", satu-satunya produk pencerahan yang hanya menggunakan bahan aktif dari alam semulajadi dengan dua bahan organik serta diformulasi tanpa bahan kimia merbahaya.

Paling unik, krim pencerah Abutin tidak menyebabkan pengelupasan kulit seperti krim pemutihan jenama lain. Ia tidak berminyak, mudah serap dan kesan seawal 14 hari boleh dialami dengan pencerahan keseluruhan tona kulit, pengurangan bintik-bintik hitam, hiperpigmentasi termasuklah bekas parut. Dirumus dengan arbutin dari pohon bearberry, ia turut menampilkan kombinasi lima rahsia ekstrak herba yang kesemuanya memberikan kesan pencerahan, antikeradangan, antipenuaan dan melawan kesan UVB dari pancaran matahari. Walaupun baru dilancarkan, sambutan terhadap krim pencerah Arbutin amat menggalakkan dan diluar jangkaan.

Bukan sahaja menitik beratkan kesan terhadap kesihatan kulit, kesemua produk Secretleaf dibangunkan dengan penelitian terhadap kesan kepada alam sekitar.

Justeru, kebanyakan bahan yang digunakan adalah dari sumber alam yang boleh dijana semula, serta menggunakan bahan pembungkusan yang boleh dikitar semula, selari dengan arah tuju green cosmetics. Dengan falsafah yang mudah, setiap produk Secretleaf mestilah dibuat daripada bahan berasaskan tumbuhan sahaja, seboleh-bolehnya dengan penarafan organik, tidak terlibat dengan ujian terhadap haiwan, tidak menggunakan bahan sintetik melainkan tiada alternatif yang lebih baik yang memberikan manfaat terbaik kepada pengguna.

Dapatkan rangkaian produk Secretleaf dengan menghubungi talian bebas tol 1800-88-3818 atau 016-6626604/016-2273815.

Layari www.secretleaf.com.my untuk pembelian dalam talian atau senarai pengedar/farmasi di Malaysia dan Brunei. Jadilah peminat kami di www.facebook.com/mysecretleaf untuk promosi terkini.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved