Jumaat, 21 Oktober 2011

Utusan Online - Mahkamah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Mahkamah


Lelaki didakwa dera anak tiri berusia 6 tahun sehingga mati

Posted:

Lelaki didakwa dera anak tiri berusia 6 tahun sehingga mati

Lelaki didakwa dera anak tiri berusia 6 tahun sehingga mati

JASIN 21 Okt. - Seorang lelaki berhadapan dengan hukuman mati di tali gantung apabila dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini, atas tuduhan mendera anak tirinya yang berusia enam tahun sehingga menyebabkan kematian mangsa, 11 hari lalu.

Azman Abd. Rahman, 37, didakwa melakukan perbuatan tersebut terhadap Muhammad Firdaus Mohd. Dan di kebun kelapa sawit Kampung Solok Pinang, Gadek, Alor Gajah pada pukul 3.30 petang, 10 Oktober lalu.

Azman yang berasal dari Lubok Cina, Linggi, Negeri Sembilan didakwa di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.

Bagaimanapun tiada pengakuan direkodkan daripada tertuduh oleh Majistret Siti Suriatey Mohamed Yusoff.

Terdahulu semasa prosiding berlangsung, tertuduh memberitahu dia tidak faham dengan pertuduhan yang dibacakan kepadanya oleh jurubahasa.

"Saya tak faham, saya tak bunuh dia (Muhammad Firdaus),'' katanya.

Bagaimanapun Siti Suriatey yang mendengar jawapan tertuduh mencelah dengan bertanya kepada lelaki itu perenggan mana dalam kertas pertuduhan yang tidak difahaminya.

Namun tertuduh yang berbadan besar itu hanya mendiamkan diri.

Siti Suriatey kemudian menetapkan 5 Disember ini untuk sebutan semula kes tersebut yang dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Nurul Badariah Yusof.

Akhbar sebelum ini melaporkan kematian Mohd. Firdaus yang dipercayai didera bapa tirinya selepas siasatan polis mendapati terdapat kecederaan utama di bahagian paru-paru dan bawah lapisan kulit badan mangsa.

Ibu kandung mangsa bagaimanapun mendakwa hanya mengetahui anak bongsunya itu didera selepas kanak-kanak tersebut meninggal dunia pada 10 Oktober lalu.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved