Sabtu, 15 Oktober 2011

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Sindiket pelacur Afrika tumpas

Posted:

Sindiket pelacur Afrika tumpas

Sindiket pelacur Afrika tumpas

Oleh ANGELINA SINYANG
pengarang@utusan.com.my


ANGGOTA polis mengawal seorang wanita Uganda yang diselamatkan daripada sindiket pelacuran dalam serbuan di sebuah pangsapuri di Bandar Sunway, Petaling Jaya, kelmarin.


KUALA LUMPUR 15 Okt. – Polis berjaya menumpaskan sindiket antarabangsa yang memperdagangkan wanita Afrika secara besar-besaran untuk dijadikan pelacur dan pertama kali dikesan di negara ini, selepas menyerbu sebuah pangsapuri di Bandar Sunway, Petaling Jaya dekat sini semalam.

Dalam serbuan itu, seramai 21 wanita dari Uganda yang dipaksa menjadi pelacur berjaya diselamatkan, manakala masing-masing dua ibu ayam dan seorang penjaga juga warga Uganda diberkas.

Gadis-gadis Afrika terbabit terjerat dengan kumpulan sindiket setelah termakan umpan tawaran kerja bergaji lumayan dalam bidang pembantu rumah di negara ini.

Berita lanjut, sila rujuk edisi cetakan Mingguan Malaysia atau langgani e-Paper di http://ebrowse.bluehyppo.com/utusan/index.asp

Full content generated by Get Full RSS.

Penagih mabuk mati ditikam

Posted:

Penagih mabuk mati ditikam

Penagih mabuk mati ditikam

KUALA LUMPUR 15 Okt. - Tindakan seorang penagih dadah menyamun sekumpulan lelaki yang sedang menjamu selera di sebuah restoran mamak berhampiran Plaza Puduraya di sini awal pagi ini, mengundang padah apabila dia mati ditikam dalam kejadian tersebut.

Sumber berkata, suspek dalam keadaan mabuk tidak berjaya mengambil apa-apa barang daripada mangsa kerana mereka melawan.

"Seorang daripada lelaki dalam kumpulan yang cuba disamun dipercayai berasal dari Sabah bertindak menyerang kembali suspek menyebabkan lelaki terbabit ketakutan dan melarikan diri," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini hari ini.

Sumber berkata, suspek dipukul sebaik sahaja ditangkap dan salah seorang lelaki terbabit bertindak menikam leher kirinya menyebabkan dia maut di tempat kejadian.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved