Sabtu, 6 Ogos 2011

Utusan Online - Kota


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Kota


Pindahkan ke AU2 Keramat

Posted:

Pindahkan ke AU2 Keramat

Pindahkan ke AU2 Keramat


BAZAR Ramadan di Jalan Taman Setiawangsa yang dikatakan punca kesesakan lalu-lintas di situ sejak awal Ramadan lalu.


KUALA LUMPUR 5 Ogos - Penduduk dan peniaga di Taman Setiawangsa di sini menggesa agar bazar Ramadan yang dibuka di kawasan tersebut dipindahkan ke AU2 Keramat yang dianggap sebagai kawasan yang lebih sesuai.

Mereka mendakwa, kewujudan pasar tersebut telah menyebabkan kawasan itu mengalami kesesakan lalu-lintas yang teruk sehingga menyusahkan penduduk setiap hari.

Pengerusi Persatuan-Persatuan Penduduk dan Pengusaha Taman Setiawangsa, Mohaizi Mohamad berkata, penduduk dan pengusaha di sini telah sepakat tidak mahu sebarang bazar Ramadan di sini.

Katanya, kawasan Taman Setiawangsa sudah terlalu padat dan kewujudan pasar itu walaupun untuk sementara waktu telah menyebabkan kesesakan sehingga mengganggu penduduk kawasan itu.

"Kesesakan akan bertambah teruk terutama pada waktu petang iaitu ketika pelajar pulang dari sekolah dan orang ramai yang pulang daripada bekerja melalui kawasan ini.

"Di sini hanya ada satu jalan sahaja untuk keluar dan apabila pasar itu dibuka, kesesakan yang berlaku sememangnya sangat sukar diterima penduduk," katanya.

Katanya, penduduk juga menggesa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) supaya tidak meluluskan pembukaan bazar Ramadan di situ mulai tahun ini dan pada tahun-tahun mendatang.

"DBKL telah meluluskan pasar Ramadan di sini tanpa membuat kajian dan mendapat persetujuan penduduk dan kita minta DBKL memindahkan peniaga terbabit dengan segera," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Peniaga rayu teruskan hingga akhir Ramadan

Posted:

Peniaga rayu teruskan hingga akhir Ramadan

Peniaga rayu teruskan hingga akhir Ramadan

KUALA LUMPUR 5 Ogos - Persatuan Penjaja-penjaja dan Peniaga-peniaga Kecil Melayu merayu supaya bazar Ramadan di Setiawangsa diteruskan sehingga akhir bulan ini.

Pengerusinya, Jinjong Jinardi berkata, sebahagian besar peniaga di situ saban tahun berniaga di pasar Ramadan tetapi pada kali ini, persatuan itu memohon berniaga di situ buat kali pertama.

"Bagaimanapun, kami mendapat tentangan daripada penduduk dengan alasan kami tidak menjaga kebersihan sedangkan sejak tiga hari perniagaan dimulakan, kami sentiasa memastikan peniaga menjaga kebersihan," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Jinjong berkata, pihaknya juga ada menempatkan beberapa orang anggota Ikatan Relawan Rakyat (Rela) untuk memastikan lalu-lintas lancar.

Katanya, berdasarkan dialog dengan pihak polis Setiawangsa dan persatuan penduduk yang diadakan sebelum ini, mereka dibenarkan berniaga di kawasan ini.

"Bagaimanapun, kami masih menunggu jawapan daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur(DBKL) tentang status permohonan kami untuk mendapatkan lesen," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved