Selasa, 6 Mei 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


3 kanak-kanak rentung dalam kebakaran

Posted: 06 May 2014 10:30 PM PDT

KUCHING 7 Mei - Tiga kanak-kanak maut dalam kebakaran melibatkan sembilan buah rumah di Kampung Tabuan Hulu di sini pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira 10 pagi itu, mangsa yang merupakan adik-beradik dipercayai ditinggalkan di rumah oleh ibunya. - UTUSAN ONLINE

Wanita dipercayai kurang siuman gemparkan penduduk

Posted: 06 May 2014 10:12 PM PDT

Oleh KHAIRULANUAR YAHAYA

PETALING JAYA 7 Mei - Seorang wanita dalam lingkungan umur 30 tahun mengemparkan penduduk Pangsapuri Mentari 3, Taman Medan di sini hari ini apabila melakukan percubaan untuk membunuh diri dari tingkat 12 pangsapuri tersebut.

Tindakan wanita tersebut disedari jiran kira-kira pada pukul 7.20 pagi apabila keluar dari tingkap bahagian dapur rumahnya dan berdiri di atas atap 'oning' jiran di tingkat 11.

Menurut Ketua Bomba Jalan Penchala, Penolong Penguasa Zaidi Ahtan, pasukan bomba seramai lapan anggota menerima panggilan kecemasan mengenai situasi itu pada pukul 7.28 pagi dan tiba di tempat kejadian pada pukul 7.40 pagi.

Penduduk yang melihat pasukan bomba memujuk wanita berkenaan beberapa kali menjerit ketakutan apabila wanita tersebut nekad untuk terjun tetapi berjaya dihalang oleh anggota bomba

"Kita mengambil masa setengah jam untuk memujuk surirumah yang mempunyai anak seramai tiga orang ini," kata Zaidi ketika ditemui di tempat kejadian.

Wanita tersebut akhirnya berjaya di selamatkan apabila dua anggota bomba bertindak nekad keluar dari bangunan dan berdiri di atas 'oning' dan bertindak pantas menarik dan menolak masuk wanita tersebut ke dalam rumah.

Menurut jiran, wanita berkenaan mempunyai dipercayai mengalami mengalami masalah mental. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved