Ahad, 27 April 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


One Direction terima kawalan ketat

Posted: 27 Apr 2014 11:38 AM PDT

LOS ANGELES 27 April - Kumpulan pop sensasi, One Direction akan menerima kawalan keselamatan ketat selama 24 jam melibatkan pasukan keselamatan yang lebih besar daripada Presiden Barack Obama, sepanjang konsert jelajah dunia mereka Where We Are di negara-negara Amerika Selatan.

Jelajah tersebut yang bermula minggu ini menjadikan Colombia sebagai destinasi pertamanya, dengan Liam Payne menyifatkan persembahan mereka di ibu negara Bogota sebagai `pengalaman paling bermakna'.

Malangnya, anggota kumpulan tersebut tidak dapat berjumpa dengan lebih 38,000 peminat mereka di Bogota, atas faktor keselamatan kerana bandar raya itu merupakan kawasan panas bagi kejadian penculikan.

Laman web Daily Mirror melaporkan, mereka turut diiringi konvoi kenderaan keselamatan untuk ke Stadium El Campin, dengan lebih 200 pengawal berkawal di dalam stadium.

Selain itu, kesemua anggota One Direction turut diberikan latihan situasi penculikan' bagi memberi persediaan awal jika berlaku kejadian yang tidak diingini.

Menurut sumber, pasukan keselamatan yang terlibat dalam jelajah itu nanti merupakan kumpulan yang pakar dalam bidang ketenteraan, dengan beberapa orang anggotanya merupakan bekas anggota tentera.

Selepas Colombia, One Direction akan mengadakan jelajah di Peru, Chile, Argentina, Brazil dan Uruguay.

Aktor James Franco disaman

Posted: 27 Apr 2014 11:38 AM PDT

LOS AGELES 27 April - Aktor James Franco, baru-baru ini disaman kerana didakwa melanggar hak cipta membabitkan sebuah filem biografi oleh penulis terkenal di Amerika Syarikat (AS), Charles Bukowski.

Portal berita The Wrap melaporkan, saman itu difailkan di sebuah mahkamah Persekutuan di California pada Khamis lalu oleh seorang penulis Cyril Humphris yang mendakwa sebagai pemegang hak eksklusif bagi penerbitan filem yang diadaptasi daripada novel semi autobiografi Bukowski pada 1982 bertajuk Ham on Rye.

Bukowski berkata, dia dan Franco telah menanda tangani perjanjian pada 2009 untuk memberikan Franco hak tertentu bagi membangunkan sebuah filem berdasarkan novel berkenaan.

Saman yang difailkan itu, bagaimanapun mendakwa perjanjian tersebut tamat pada 2010.

Portal berita metro.co.uk pula melaporkan, Humphris mendakwa Franco bertindak meneruskan pembikinan filem tersebut, walaupun perjanjian yang dimeterai itu telahpun tamat tempoh.

Menurut saman itu, filem tersebut menggabungkan keseluruhan babak daripada novel berkenaan termasuk kebanyakan dialog dalam filem itu diambil daripada novel Ham on Rye.

Saman itu menjelaskan, selepas mendengar tentang projek yang Franco sedang lakukan, Humphris cuba menghubungi aktor kacak tersebut yang didakwa sedang melakukan sebuah projek berdasarkan biografi Bukowski bersama beberapa rakan yang dikenali Humphris.

Apabila Humphris cuba mendapatkan maklumat tentang filem tersebut, Franco berdiam diri dan menafikan pembikinan filem berkenaan adalah berdasarkan novel Ham on Rye.

Filem berkenaan dijangka ditayangkan pada tahun ini.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved