Rabu, 16 April 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Dynas nafi sudah bercerai

Posted: 16 Apr 2014 12:45 AM PDT

PETALING JAYA 16 April - Pelakon Dynas Mokhtar, 31, hari ini sekali lagi menafikan dakwaan yang dia dan suami, Mohd. Hafizy Mohd. Hafiz, 43, telah bercerai.

Menurutnya, semua itu adalah gosip dan meminta agar kisah tersebut tidak terus diperbesarkan kerana dibimbangi memberi impak kepada keluarganya.

"Itu hanya gosip. Perkara ini memberi impak kepada seluruh keluarga kami, jangan terus diungkit," katanya ketika ditemui dalam majlis pelancaran pertandingan Johnson Baby of the Year 2014, di sini hari ini.

Walau bagaimanapun selepas terus ditanya mengenai perkara tersebut, Dynas meminta agar persoalan itu dirujuk terus kepada Mohd. Hafizy, bukannya beliau.

"Saya tidak mahu cakap soal ini depan anak saya kerana mereka sudah faham banyak perkara. Lebih baik kalau anda semua bertanya kepada ayah mereka," katanya sambil memohon untuk tidak terus diganggu dengan soalan terbabit.

Sebelum ini, ada cerita mengatakan pelakon dan pengacara yang nama sebenarnya, Wan Intan Edrinaz Datuk Wan Mokhtar telah bercerai pada Februari lalu, sekitar pukul 3 petang di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam.

Bagaimanapun, tidak ada sebarang pengesahan dibuat oleh Dynas dan Mohd. Hafizy setakat ini. Pasangan tersebut mendirikan rumah tangga pada 15 Mac, 2008 dan dikurniakan dua orang anak, Khyra Khalyssa, 5, dan Mohamed Haqaish, 2. - UTUSAN ONLINE

Tidak mahu mewahkan anak

Posted: 16 Apr 2014 06:02 AM PDT

Oleh Aida Rizmariza Kamaruddin
Gambar Wahidah Zainal

Scha Al-yahya

TIDAK dinafikan berita kehamilan pelakon Scha Al-Yahya benar-benar menggembirakan ramai peminatnya . Ini kerana bukan sahaja peminat Scha yang cukup teruja tetapi peminat kepada suaminya juga iaitu Awal Ashaari rasanya cukup tertunggu berita baik ini. Kelihatan anggun dan sihat di kala kandungannya sudah memasuki 24 minggu, Scha tidak menolak di awal tiga bulan kehamilan dia mengalami alahan yang amat teruk.

Jujurnya melihat kehidupan pasangan stailo ini, sudah ada yang menggambarkan anak kepada kedua selebriti ini juga bakal menjadi perhatian. Mana tidaknya jangkaan pasti merasakan anak pertama pasangan ini nanti tentunya akan dibesarkan dalam kemewahan. Menyangkal kenyataan itu, menurut Scha permata hatinya itu tidak akan sama sesekali berada pada medium kemewahan sepanjang proses pembesarannya kelak.

Mengakui agak tegas dalam soal ini, bagi Scha dia tidak menolak suaminya itu nanti akan sedikit berbeza dari sikapnya. Enggan terus memanjakan anaknya dengan kemewahan, Scha dengan tegas sudah memberitahu Awal agar tidak membesarkan anak mereka nanti setanding anak-anak pasangan artis Hollywood. Jika ada yang mahu mengatakan anak yang bakal lahir ini nanti bakal menandingi "Suri Cruise", bagi Scha soal itu tidak semestinya perlu tampilkan anak mereka dengan pakaian mewah sentiasa. Sebaliknya, memadai dengan menyesuai padan pakaian tidak berjenama juga boleh dilakukan.

"Ibu mertua serta keluarga saya sendiri sudah menasihati agar tidak mengajar anak dengan hidup bermewah-mewah sejak dari kecil.

"Saya sendiri sudah diasuh untuk belajar mendapatkan sesuatu dengan usaha sendiri. Dengan ajaran yang sama, saya mahu anak saya juga begitu. Memang kalau lihat dari sekarang juga memang nampak Awal yang akan manjakan anak ini dan saya akan jadi sedikit garang dengan anak-anak," katanya.

Menolak sudah membeli belah sakan untuk menyambut kehadiran orang baharu nanti, bagi Scha atau nama sebenarnya Sharifah Norazean Syed Mahadzir, 31, buat masa ini masih belum ada persiapan secara besar-besaran. Sungguhpun Scha sudah menetapkan pendiriannya begitu, Awal bagaimanapun nampaknya sudah teruja untuk mendapatkan sedikit barangan bayi.

"Buat masa ini kami tidak buat persiapan lagi, memang Awal sudah mahu membeli tetapi saya kata nanti dahulu, belum masanya lagi. Buat masa ini kami baru dapatkan kereta sorong bayi, itu pun berwarna hitam. Selain itu juga kami sudah membelikan pengepam susu.

"Selain itu, sewaktu ke United Kingdom tempoh hari Awal ada beli bantal busuk berjenama Dior. Memang saya kata kepada Awal hanya itu sahaja yang boleh dibeli buat masa sekarang. Sebab saya memang tidak mahu beli barangan yang mewah," katanya ketika ditemui di majlis pelancaran wangian terbaharu Avon di Kuala Lumpur.

Walaupun Scha sudah nampak comel dengan badan yang agak berisi kini, namun kandungannya itu belum dapat dipastikan jantina. Jujurnya Scha tidak merasakan jantina anaknya sebagai suatu perkara yang penting memandangkan dia lebih mementingkan kesihatan anaknya itu nanti.

"Memang sudah dua kali kami membuat imbasan, tetapi kedudukan kandungan terlalu ke bawah. Jadi, doktor tidak dapat memastikan jantina kandungan lagi buat masa sekarang. Kalau ikutkan saya memang tidak kisah, lelaki ke perempuan ke, sama sahaja bagi saya. Tetapi untuk Awal, memang jelas dia mahukan anak lelaki.

"Kalau ikutkan memang badan saya agak berisi sekarang, mungkin sebab saya selera makan. Sewaktu trimester pertama memang saya tidak lalu makan dan hilang empat kilogram. Alhamdulillah sekarang memang saya kuat makan, jadi badan itu sedikit naik," katanya.

Terus berkongsi kisah sepanjang kehamilan, menurut Scha tiga bulan pertama kandungan keadaannya agak teruk. Malah ada suatu ketika dia turut merasakan amat tertekan sehingga mengganggu sedikit emosinya, menjadi tidak keruan.

Pun begitu, menganggap momen ini sebagai satu anugerah terindah, bagi Scha pada mulanya dia tidak menyangka dirinya hamil. Ini kerana, tiga bulan sebelum disahkan hamil dia pernah mengidapi endometriosis.

"Memang pada awal tiga bulan keadaan saya amat teruk. Saya tidak boleh terima gangguan, malah telefon saya juga diletakkan dalam mood senyap. Pada suatu ketika saya terasa amat tertekan. Oleh kerana begitu takut, saya tanyakan kawan-kawan saya tentang soal ini, nyata kata mereka ia hanya satu fasa biasa bagi ibu mengandung.

"Saya disahkan mengandung selepas membuat endoskopik ekoran saya disahkan menghidap endometriosis. Sangat tidak sangka. Kami memang terkejut pada mulanya, tetapi dalam masa yang sama sangat teruja," katanya yang pernah menyimpan impian untuk bergelar ibu sebelum berusia 30 tahun.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved