Ahad, 9 Mac 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


36 maut serangan pusat pemeriksaan keselamatan

Posted: 09 Mar 2014 11:26 AM PDT

BAGHDAD 10 Mac - Sebanyak 36 orang termasuk pengebom berani mati terkorban dan 174 orang yang lain cedera dalam satu serangan yang menjadikan pusat pemeriksaan keselamatan sebagai sasaran utama di selatan negara ini, semalam.

Pengebom berani mati itu meletupkan diri sendiri di dalam sebuah kereta dengan bahan letupan ketika dia menghentikan kenderaan tersebut di pusat pemeriksaan di Hilla, kira-kira 100 kilometer di selatan Baghdad.

Hospital Hilla dipenuhi dengan mangsa serangan," kata seorang pegawai perubatan yang enggan mendedahkan namanya. - dpa

Polis Hamas tangkap ahli Fatah

Posted: 09 Mar 2014 10:34 AM PDT

GAZA CITY 10 Mac - Pihak polis di bawah pimpinan pergerakan Hamas di Semenanjung Gaza, dilapor menahan berpuluh-puluh ahli pergerakan Fatah yang dipimpin oleh Presiden Palestin, Mahmoud Abbas, kelmarin.

Jurucakap Fatah, Hassan Ahmad berkata, kira-kira 20 anggota Fatah ditangkap ketika menghadiri satu majlis memperingati pejuang Palestin yang maut dibunuh tentera Israel di Khan Yunis, selatan kawasan yang dikuasai Hamas.

Dalam pada itu, jurucakap Kementerian Luar Hamas, Islam Shahwan memaklumkan, polis terpaksa bertindak menangkap kesemua suspek kerana majlis itu diadakan tanpa permit. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved