Sabtu, 18 Januari 2014

Utusan Online - Dalam Negeri


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Dalam Negeri


Skim Bazar Ramadan bantu peniaga kecil

Posted: 18 Jan 2014 01:52 AM PST

SEREMBAN 18 Jan. - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan penubuhan Skim Bazar Ramadan bagi membantu peniaga kecil mendapatkan pinjaman tanpa faedah.

Beliau berkata, kerajaan sedar ramai orang yang ingin berniaga pada bulan berkenaan tetapi menghadapi masalah modal.

Kerajaan secara prinsipnya bersetuju untuk melaksanakan skim ini. Butiran terperinci mengenainya akan diumumkan pada Jun ini," katanya ketika berucap merasmikan Hari Penjaja dan Peniaga Kecil Kebangsaan di Dataran Senawang di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

PM tiba di Negeri Sembilan rasmikan Hari Penjaja dan Peniaga Kecil

Posted: 18 Jan 2014 12:02 AM PST

SEREMBAN 18 Jan. - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tiba di Dataran Senawang hari ini bagi merasmikan Hari Penjaja dan Peniaga Kecil Kebangsaan.

Beliau yang diiringi isteri, Datin Seri Rosmah Mansor tiba kira-kira pukul 3.30 petang dan disambut oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek; Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan dan Presiden Gabungan Persatuan Penjaja dan Peniaga Kecil Melayu Malaysia, Datuk Ramli Norani. - UTUSAN ONLINE

Anggota Rela terlibat jenayah diambil tindakan tegas

Posted: 17 Jan 2014 10:43 PM PST

PASIR MAS 18 Jan. - Anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) yang didapati terlibat melakukan kesalahan tata tertib dan jenayah bakal berdepan dengan tindakan tegas termasuk dilucutkan keanggotaan.

Ketua Pengarahnya, Datuk Mustafa Ibrahim berkata, walaupun jumlah anggota yang dikenakan tindakan tersebut sangat kecil namun pihaknya tetap memandang serius perkara itu.

Beliau berkata, bermula pada tahun ini pihaknya akan membuat tapisan keselamatan sebelum mengambil anggota baru menyertai jabatan berkenaan.

"Tapisan keselamatan itu untuk mengenal pasti sama ada anggota tersebut mempunyai rekod jenayah lampau atau tidak termasuk sama ada terlibat dengan aktiviti penagihan dadah.

"Tapisan keselamatan ini juga melibatkan anggota sedia ada di mana kita mahu memastikan mereka bebas daripada unsur-unsur negatif," katanya kepada pemberita selepas Majlis Perjumpaan Bersama Anggota Kumpulan Pengurusan Bencana Rela Daerah Pasir Mas dan Rantau Panjang di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved