Rabu, 25 Disember 2013

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Suspek kes simbah asid ditahan bersama 2 isteri

Posted: 25 Dec 2013 10:46 PM PST

KOTA BHARU 26 Dis. - Selepas lebih setahun memburu seorang lelaki yang disyaki terlibat dengan kes menyimbah asid, penculikan dan ugut, polis Kelantan akhirnya berjaya menangkap suspek di Ipoh, Perak pada Khamis lepas.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, suspek berusia 30 tahun itu diberkas bersama dua isterinya di sebuah rumah di Chemor, Ipoh.

Suspek kemudiannya dibawa pulang ke Kelantan dan direman selama tujuh hari untuk membantu siasatan.

"Suspek terlibat dengan beberapa kesalahan jenayah antaranya simbah asid, penculikan, ugutan bunuh dan mencederakan mangsa," katanya kepada pemberita selepas perhimpunan bulanan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan di sini hari ini.

Pada Februari tahun lepas, seorang penjaga bot yang dipercayai bertindak sebagai orang tengah bagi menyelesaikan kes perselisihan faham berkaitan tong ikan, ditetak di badan dan disimbah dengan asid di Kampung Hulu Beta, Nilam Puri di sini. - BERNAMA

Peraih emas ditemui mati dibunuh

Posted: 25 Dec 2013 10:38 PM PST

KOTA BHARU 26 Dis. - Seorang peraih emas ditemui mati tersangkut pada sebatang pokok dalam keadaan berulat di Kampung Chekok Buru berdekatan jambatan kereta api Kusial, Machang dekat sini kira-kira pukul 6.45 petang semalam.

Mayat, Tn Faridah Tn Losen, 60, ditemui oleh sepasang suami isteri yang sedang mencari pucuk 'beko' untuk makanan kambing di kawasan semak di tempat kejadian.

Ketika ditemui mangsa masih lengkap memakai jubah berwarna hitam dan mukanya tidak jelas kerana dihurung lalat serta dipercayai telah dibunuh kira-kira tiga hari lalu.

Sementara itu, Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, pihaknya telah menahan seorang lelaki yang disyaki terlibat dalam kejadian tersebut.

"Kita juga sedang mengesan dua lagi lelaki yang dipercayai turut terlibat dalam kejadian ini," katanya. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved