Ahad, 13 Oktober 2013

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


Samsung Galaxy Note 3 & Galaxy Gear

Posted: 13 Oct 2013 05:49 AM PDT

AWAL bulan lalu, Samsung Electronics melancarkan satu senarai produk dari LFD TV dan Monitor, Pembersih hampagas Motion Sync dan peti sejuk.

Tetapi yang paling penting adalah pelancaran Samsung Mobile Unpacked 2013 dengan Samsung Galaxy Note 3 dan jam pintar Samsung Galaxy Gear serta Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition dikemaskini.

Pertama, mari kita ambil tahu tentang spesifikasi Samsung Galaxy Note 3: -

n 5.7 "Full HD Super AMOLED (1920 x 1080)

n 2.3 GHz quad teras Qualcomm Snapdragon pemproses 800

n 32 GB memori dalaman (diperkembangkan slot microSD sehingga 64 GB) + 3 GB RAM

Powered by Android 4.3 Jelly Bean OS (dengan TouchWiz UI)

n Bahan: kulit bertekstur di belakang dengan jahitan

n 13 megapiksel kamera belakang, 2 megapiksel kamera hadapan (rakaman video Full HD )

n 8.3 mm nipis, berat hanya 168 gram

n 3200 mAh bateri tidak boleh tanggal

n Sambungan: 4G LTE / HSPA +, WiFi, Bluetooth 4.0, GPS, NFC, Inframerah (IR)

n Terdapat dalam 2 warna: Jet Black & Classic White.

Terdapat beberapa ciri terbaik untuk Note 3 termasuk: -

Multi Visi - menyambung beberapa Note 3 dan meletakkan mereka bersama-sama merasai pengalaman menonton skrin video yang besar (seperti fungsi Group Play , tetapi dengan video. )

Majalah saya - bekerjasama dengan Flipboard untuk majalah seperti pengalaman membaca berita.

New Multi Window - pada masa yang sama mempunyai dua tingkap terbuka pada masa yang sama pada skrin, sebelah menyebelah

Drag dan Drop - mudah seret satu kandungan untuk aplikasi lain. Copy dan paste tanpa membuka dan menutup aplikasi berasingan

New S Nota - menulis, menyusun, mengedit dan melihat nota yang juga disegerakan dengan Evernote dan akaun jam pintar Samsung

Klip Mudah Baru - imej dipotong atau apa-apa bentuk dan bentuk dengan hanya melukis sekelilingnya untuk mengedit imej.

Selain ciri-ciri lain yang didapati pada jam pintar Samsung Galaxy S4 seperti Play Group, Album Story, S Penterjemah, suara dipertingkatkan dan banyak lagi.

Kamera lasak

Posted: 13 Oct 2013 05:49 AM PDT

Antara kamera All Weather yang berada di pasaran.

PENGGEMAR fotografi biasanya mahukan kelainan apabila menghasilkan foto bagi memenuhi kepuasan sendiri selain mempertontonkannya kepada umum.

Ini kerana hasil seni fotografi yang mempunyai kelainan tersendiri sudah pasti menjadi sebuah karya yang bermutu dan mempunyai nilai kreatif yang baik.

Sebab itulah sudah ramai di kalangan jurufoto memiliki kamera lasak untuk semua keadaan cuaca (All Weather Camera) yang dijual dalam bentuk kamera kompak.

Kamera seperti ini agak baru bagi kebanyakan peminat fotografi namun dengan teknologi digital terkini, kamera tersebut dapat menghasil fotografi yang bermutu dan boleh digunakan untuk cuaca biasa, dalam hujan dan boleh dibawa menyelam sehingga 15 meter.

Kelebihannya yang kalis air, tahan gegaran, calar, sejuk serta tahan habuk membuatkan kamera lasak ini semakin diminati kerana boleh digunakan dalam pelbagai keadaan.

Selain itu, kebanyakan kamera tersebut dilengkapi dengan sistem GPS, Wifi, Sensor Perakam Imej terkini yang boleh membuat rakaman gambar hingga 15 bingkai sesaat dan penstabilan imej optik.

Dengan adanya kamera untuk semua cuaca ini anda tidak perlu lagi takut sekiranya kamera anda terkena air dan sebagainya.

Antara kamera yang kini berada di pasaran adalah Nikon 1 AW1, Nikon Coolpix AW 110, Olympus Stylus TG-2 , Olympus TG-1 iHS, Panasonic TS5D, Panasonic TS20, Fujifilm Fine Pix XP150, Pentax WG-3GPS, Sony Cyber-shot DSC-TX20, Canon Power Shot D20, Samsung WP10 (AQ100) dan banyak lagi.

Kesemua kamera ini juga dilengkapi dengan perakam video berkualiti tinggi (Full HD Video 1080p) bagi menghasilkan rakaman video yang berkualiti.

Walaupun kamera lasak ini mempunyai pelbagai kelebihan namun harga yang ditawar oleh pengeluarnya amat berpatutan dan boleh dimiliki seperti mana kamera lain.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved