Sabtu, 26 Oktober 2013

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Akui tidak sempurna

Posted: 26 Oct 2013 05:48 AM PDT

Bersama Noona Kha-dijah

KIM Tae-hee akui kekurangan.

MUNGKIN ada sesetengah orang tidak berani mengaku kekurangan diri, namun bagi aktres Kim Tae-hee, itu semua bukan alasan. Dia dengan selamba mengaku bahawa dirinya bukanlah seorang yang sempurna ketika ditemu bual dalam program TV News At Night, baru-baru ini.

Saya tidak pernah fikir yang diri saya cantik atau baik seperti waktu muda. Sekarang ini, saya cepat penat. Disebabkan saya penat berlakon drama Jang Ok-jeong, saya ambil keputusan untuk berehat selama sebulan tanpa membuat apa-apa. Rutin saya rehat saja, kalau bosan saya tunggang basikal," katanya.

Jelasnya, dia cukup gembira apabila peminat melabelnya sebagai salah seorang pelakon jelita namun enggan menganggap perkara itu serius.

Terima kasih atas pujian daripada peminat, tetapi itu dulu. Sekarang ini, saya lebih senang memberi tumpuan pada kerjaya kerana saya seronok dengan apa yang saya lakukan selama ini.

Walaupun pada usia sekarang, saya seharusnya berkahwin seperti orang lain, tapi sampai saat ini, saya belum bersedia untuk melangkah ke arah itu. Saya selesa hidup solo," katanya bila diaju soalan tentang rumah tangga.

Magis Waris menjadi

Posted: 26 Oct 2013 05:48 AM PDT

Oleh AIDA RIZMARIZA KAMARUDDIN
Gambar WAHIDIN SALIM

BERUMUR 24 tahun, kehidupan penyanyi ini tidak terlalu berbeza dengan remaja lain menjadikan sukan sebagai antara aktiviti mingguan untuk memastikan tubuhnya sentiasa segar. Penyanyi lagu Rembau Most Wanted ini percaya sukan merupakan medium terbaik buat dia dan rakan-rakannya melupakan seketika bebanan pelajaran.

Sungguhpun lebih dikenali dengan nama Waris, Muzzammil Alias memberitahu dia sebenarnya masih kekal seperti dahulu, walaupun mengakui jadual kehidupannya kini sedikit sibuk berbanding beberapa bulan yang lalu.

Saya kurang minat bermain bola sepak, sebaliknya saya lebih suka bermain futsal. Mungkin sebab kemudahan di gelanggang memudahkan saya bermain pada bila-bila masa.

Selain futsal, saya juga minat bermain tenis. Ia merupakan antara sukan pilihan saya," katanya.

Menjelaskan sukan dapat mengurangkan tekanan belajar , menurut Waris lagi melalui aktiviti sukan jugalah dia dan rakan-rakan lain dapat berkumpul dan melupakan sementara soal pelajaran.

Saya merupakan pelajar tahun kedua Kejuruteraan Awam di Universiti Tenaga Nasional (Uniten), Selangor. Sama seperti orang lain tekanan itu pasti ada, sebab itu saya memilih sukan untuk memastikan semuanya seimbang.

Dalam waktu seminggu, kebanyakan masa saya akan berada di universiti, dan hari minggu pula, saya akan menyanyi. Melalui sukan sahaja yang dapat saya luangkan masa untuk bersama rakan-rakan," katanya.

Memastikan setiap minggu dia akan meluangkan masa enam jam untuk bersukan, menurut Waris lagi dia percaya stamina yang kuat diperlukan buat semua penyanyi bagi memastikan persembahan di atas pentas tidak terganggu.

Bila menyanyi, bukan sahaja kita perlu jaga suara, tetapi semua bahagian. Sebab itu, bersukan itu perlu dalam membantu kita memastikan kita sentiasa bersedia.

Sekurang-kurangnya dalam seminggu saya akan habiskan masa selama enam hingga lapan jam untuk bersukan, cukuplah sekadar memastikan badan berpeluh," katanya.

Tiada bakat berlakon

Menjelaskan secara jujur dia sebenarnya tidak berminat untuk terlibat dalam bidang lakonan, menurut Waris buat masa ini fokusnya hanya untuk nyanyian sahaja.

Saya tidak pandai berlakon sebenarnya.

Buat masa ini, biarlah saya fokus bidang nyanyian dahulu, sebab saya lebih selesa dengan itu," katanya.

Bakal mengeluarkan single terbaharu nyanyiannya dengan penyanyi Datuk Hattan, menurut Waris sudah menjadi impiannya untuk berduet dengan penyanyi hebat tersebut.

Siapa sangka saya akan bekerjasama dengan Datuk Hattan, ini merupakan impian yang menjadi kenyataan buat saya.

Secara jujurnya Datuk Hattan adalah seorang yang baik, mungkin kami berasal dari negeri yang sama, komunikasi itu menjadi lebih santai," katanya.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved