Isnin, 13 Mei 2013

Utusan Online - Dalam Negeri


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Dalam Negeri


Jangan sertai perhimpunan di Kuantan esok

Posted: 13 May 2013 02:25 AM PDT

SHAHRINNAHAR LATIB

KUANTAN 13 Mei - Polis Pahang memberi amaran kepada orang ramai agar tidak terpedaya dengan hasutan pihak tertentu yang mengajak mereka menyertai perhimpunan haram di Taman Mahkota Aman di sini esok.

Ketua Jabatan Pengurusan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang, Asisten Komisioner Anuar Osman berkata, setakat ini, pihak polis tidak menerima sebarang notis atau permohonan daripada pihak penganjur untuk memaklumkan mengenai perhimpunan tersebut. - UTUSAN ONLINE

Polis buka kertas siasatan perhimpunan di pejabat SPR negeri

Posted: 13 May 2013 01:42 AM PDT

Oleh ROSMAWATI SALIHIN

KOTA KINABALU 13 Mei - Polis telah membuka kertas siasatan berhubung tindakan lebih 30 individu yang berhimpun di pekarangan pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Sabah di sini Jumaat lalu.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Jauteh Dikun berkata, pihaknya juga akan memanggil penganjur perhimpunan itu yang dipercayai didalangi oleh Gerakan Mahasiswa PRU-13 Sabah dan Sarawak bagi membantu siasatan.

"Siasatan dibuat mengikut Akta Perhimpunan Aman 2012 kerana berhimpun tanpa kebenaran polis, kertas siasatan ini apabila selesai akan diserahkan kepada Jabatan Peguam Negara untuk tindakan lanjut.

"Mengikut akta itu setiap perhimpunan dibenarkan jika memenuhi syarat-syarat tertentu seperti memaklumkan kepada kami 10 hari sebelum dilaksanakan dan faktor kesesuaian lokasi juga akan diambil kira," katanya di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Hadi tolak agenda perpaduan UMNO-Pas

Posted: 13 May 2013 01:36 AM PDT

RODELIO JUNJUN TAUCAN

KOTA BHARU 13 Mei - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menolak sebarang penyatuan antara UMNO dan Pas seperti yang dicadangkan beberapa pemimpin bagi memastikan bangsa serta agama Islam dapat diperkasakan sepanjang zaman.

Beliau sebaliknya menyifatkan cadangan itu hanya dikeluarkan oleh pihak yang sedang 'lemas' atau terdesak mendapatkan pertolongan daripada orang lain untuk menyelamatkan diri.

"Itu orang tengah lemas, saya orang tepi laut tahulah. Orang tengah lemas, kita tak boleh pergi dekat, kalau pergi dekat, dia raba (tarik) kita tenggelam sekali," katanya ringkas.

Beliau ditemui pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob di Kota Darulnaim di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved