Rabu, 28 Disember 2011

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Penuhi impian raja sehari

Posted:

Penuhi impian raja sehari

Penuhi impian raja sehari

Oleh MERAN ABU BAKAR
Gambar SHAHRIL AZMAN ZAIN


Kebaya moden pendek dengan kain potongan kembang payung.


JATUH bangun dalam perniagaan sudah menjadi mainan dalam sesebuah perniagaan. Mereka yang berani menceburkan diri dalam perniagaan harus berani menempuh segala dugaan yang mendatang.

Dugaan yang menimpa Zahari Abdul Wahab tidak mematahkan semangatnya untuk bangkit semula mengorak langkah membangunkan semula perniagaan butik pengantin yang pernah berjaya suatu ketika dahulu.

Era Idaman butik pengantin miliknya dahulu yang punah kerana masalah peribadi kini hanya tinggal kenangan. Tidak mahu mengingatkan kisah silam yang pahit, Zahari meneruskan langkah memajukan butik pengantin miliknya kini yang dinamakan Tepak Sirih Anggun.

Tanpa disedari, Tepak Sirih Anggun telah pun memasuki usia tiga tahun. Lebih dikenali sebagai butik pengantin bajet, selain mempunyai pelbagai pilihan baju pengantin, butik ini menurut Zahari turut menyediakan pakej pengantin seperti katering, pelamin, mekap, hiasan bilik tidur, fotografi dan sebagainya.

Beliau menambah, Tepak Sirih Anggun mempunyai sebanyak 218 pasang baju pengantin lelaki perempuan daripada fabrik renda, 22 pasang baju songket bunga tabur dan enam pasang baju sutera.

''Selain itu, saya juga mempunyai pelbagai pilihan baju pengantin Muslimah seperti jubah daripada sutera, syifon dan satin bridal.

''Jika dahulu, orang menyukai fabrik organza namun kini pilihan mereka berubah. Begitu juga dengan trend baju pengantin yang kini lebih kepada warna-warna pastel dengan gabungan tiga warna,'' ujar Zahari yang telah 13 tahun berpengalaman dengan perniagaan butik pengantin.

Katanya, bagi acara memotong kek atau resepsi di dewan, pengantin sekarang lebih menyukai baju tradisional seperti kebaya yang potongannya telah dipermodenkan.

Keistimewaan baju pengantin Tepak Sirih Anggun ialah pengantin yang berbadan besar dan bersaiz sehingga 4XL boleh mendapatkan baju di sini.

Selain baju pengantin, Zahari turut menyediakan baju untuk majlis bertunang, nikah atau makan malam yang boleh ditempah atau disewa.

Full content generated by Get Full RSS.

Teknologi pencerah Shiseido

Posted:

Teknologi pencerah Shiseido

Teknologi pencerah Shiseido

Oleh NOOR FAZRINA KAMAL
Gambar SAFRIZAL AZMI


JAMIE Ong menunjukkan Intensive Spot Targeting Serum, hasil teknologi terbaru daripada Shiseido.


SEMUA wanita mahu kulit yang cerah, malah mereka yang berkulit sudah sedia cerah juga akan memastikan kulit mereka tetap putih dengan memakai pelindung matahari.

Menyedari hakikat tersebut, jenama penjagaan kulit terkemuka, Shiseido menghasilkan satu lagi produk penjagaan kulit muka terbaru yang diberi nama White Lucent Intensive Spot Targeting Serum.

Sebenarnya produk ini mula diperkenalkan pada tahun 2010, tetapi kini formulanya ditambah dan menekankan pada tiga langkah pencerahan dengan cara melindungi melanin, mengurangkan melanin dan menyasarkan pada pembentukan bentuk hitam.

Setelah dua tahun sejak ia mula diperkenalkan di pasaran, saintis Shiseido telah menemui formulasi baru yang lebih hebat dan dipertingkatkan di mana serum ini mampu menghilangkan tompok hitam degil.

Kesan kehitaman ini sememangnya menjadi satu cabaran bagi wanita yang mahukan kulit yang cerah sekata.

"Teknologi yang dihasilkan oleh saintis kami ini boleh diibaratkan seperti rawatan laser namun tidak menggunakan sebarang peralatan seperti laser.

"Kami mengambil inspirasi daripada rawatan laser di mana tumpuan hanya diberikan pada bahagian kulit gelap dan rawatannya bermula di bahagian tersebut.

"Shiseido telah menjalankan penyelidikan terperinci dan akhirnya menemui solusi untuk mengurangkan kesan kehitaman tersebut," jelas Pengarah Urusan Shiseido Malaysia, Jamie Ong.

Jamie yang berucap pada majlis perasmian serum tersebut di sebuah hotel di Subang Jaya, Selangor berkata, ia merupakan salah satu penemuan yang bukan sekadar omongan kosong, malah telah dibuktikan menerusi satu kempen khas yang telah bermula sejak enam bulan lalu di pusat-pusat membeli belah utama.

"Dalam kempen yang kami namakan sebagai real people, real life, real result ini, kami mendapat sambutan dari ratusan peserta.

"Namun kami telah menyenarai pendek dan akhir sekali memilih 48 peserta yang mengakui penggunaan serum ini telah memudarkan bintik hitam yang sedia ada pada wajah mereka sejak bertahun-tahun lalu.

"Bukan itu sahaja, ada juga peserta yang mengakui ramai rakan-rakan terdekat mereka mula menegur tentang perubahan warna kulit mereka yang semakin cerah dan kulit yang lebih cantik," jelasnya.

Menurut Jamie, kempen tersebut juga menemui kesimpulan bahawa 80 peratus peserta perasan akan perubahan positif pada wajah mereka hanya dengan 10 hari pemakaian serum tersebut.

Katanya, penggunaan Shiseido Intensive Spot Targeting Serum ini adalah di waktu pagi dan malam.

Ia dipakai sebelum menggunakan pelembap dan sapu lembut pada wajah yang bermasalah dan sesuai untuk semua jenis kulit.

Begitupun, produk terbaru tersebut hanya akan berada di semua kaunter Shiseido pada Mac 2012.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved