Rabu, 19 Oktober 2011

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Empat segi, bulat ilham Chantum

Posted:

Empat segi, bulat ilham Chantum

Empat segi, bulat ilham Chantum

Oleh MERAN ABU BAKAR
Gambar ZULKARNAIN SAIDIN


Rekaan unik yang elegan lambang kepada kemewahan.


DIILHAMKAN daripada kajian yang dibuat terhadap simbol-simbol dunia fizikal dan rohani, Selberan mengeluarkan koleksi terbaru barang kemas yang menunjukkan perlambangan bagi bulatan dan empat segi.

Dinamakan Koleksi Chantum, bulatan merupakan simbol sejagat purba di dunia rohani yang membawa pengertian perpaduan dan keutuhan, sementara bentuk empat segi berbeza mewakili kekukuhan dunia fizikal melalui sifat-sifat simetri.

Simbol empat segi juga menegaskan dan menggalakkan keseimbangan manakala bulatan mewakili sifat tenaga yang tidak terhingga serta kekayaan alam semesta.

Koleksi Chantum menggabungkan potongan berlian round brilliant dan square princess dalam bingkai emas bulat dan empat segi bagi mencerminkan sinergi dan keseimbangan dalam setiap barang kemas.

Koleksi Chantum yang terdiri daripada set lengkap loket, cincin, anting-anting dan gelang atau didatangkan secara berasingan seperti hanya gelang, cincin atau loket, banyak bermain dengan bentuk empat segi dan bulatan yang tampak ringkas namun unik.

Disemat dengan emas putih 18 karat, setiap reka bentuk mempunyai tanda emas kuning bagi menyerlahkan bentuk yang berbeza dan gambaran yang mengagumkan.

Selberan merupakan syarikat barang kemas terkemuka di Malaysia yang menawarkan pelbagai rangkaian barang kemas yang bergaya, indah dan tersendiri.

Sebagai salah satu daripada jenama barang kemas yang diyakini, Selberan dikenali kerana nilai-nilai 4C yang tersendiri, iaitu kemahiran bertukang, kreativiti, kredibiliti dan keyakinan.

Full content generated by Get Full RSS.

Virtouse Drama yang dramatik

Posted:

Virtouse Drama yang dramatik

Virtouse Drama yang dramatik

Oleh NOOR FAZRINA KAMAL
Gambar FAIRUZ IZYANA AYUB


Zamri Zainol (kanan) bersama penyanyi terkenal, Atilia menunjukkan maskara terbaru Virtouse Drama.


SESETENGAH wanita yang tegar menggunakan solekan akan mengatakan bahawa mereka tidak boleh terlepas daripada mengenakan maskara.

Ini kerana maskara memainkan peranan yang penting dalam memberikan penampilan dramatik pada wajah mereka.

Namun bagi sesetengah wanita pula menyifatkan pemakaian maskara agak remeh terutama bagi wanita Islam yang bekerja apabila mereka hendak menunaikan solat keran sifat maskara yang sememeh merumitkan pencucian.

Melalui inovasi demi inovasi yang telah dibangunkan oleh Lancome, akhirnya lahir satu produk maskara yang menepati tujuan tersebut.

Maskara yang diberi nama Virtouse Drama ini diformulasi menggunakan latek yang mana amat sesuai dengan cuaca Asia.

Menurut jururunding solekan yang juga artis Lancome, Zamri Zainol, maskara yang comot terhasil apabila bercampur dengan air.

Bagaimanapun Virtouse Drama telah diuji walau setelah digosok ia tidak akan comot.

"Maka sebab itulah pemakaiannya disarankan kerana apabila hendak mencucinya ketika mengambil wuduk mereka hanya perlu menggunakan air biasa dan tolak maskara ke luar. Maskara akan keluar dalam bentuk kepingan dan tidak comotkan keliling mata," ujarnya.

Zamri yang turut mendemonstrasikan pemakaian maskara terbaru Lancome ini berkata, ia satu maskara yang sesuai untuk wanita yang sibuk pada masa kini.

"Tidak perlu menggunakan curler (pelentik bulu mata) bagi membentuk bulu mata lentik.

"Selepas maskara kering boleh melentikkan bulu mata dengan jari sahaja. Bahan lilin yang ada dalam ramuan Virtouse Drama ini membuatkan bulu mata amat mudah dilentikkan dan yang paling penting ia tidak mencomotkan mata," jelasnya lagi.

Salah satu tips pemakaian maskara yang disarankan oleh Zamri ialah jangan pam maskara berkali-kali kerana ia akan menyebabkan udara masuk ke dalam maskara dan sekali gus menjejaskan kualitinya.

Sementara itu, bagi penyanyi, Atilia yang mencuba maskara ini berkata, dia kini tidak memerlukan bulu mata palsu untuk setiap kali persembahannya.

"Mudah untuk melentikkan bulu mata sendiri hanya guna jari sahaja," katanya.

Untuk mencuba sendiri kelainan Virtouse Drama, pelanggan disarankan ke kaunter Lancome yang terletak dalam pusat membeli belah utama di seluruh negara.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved