Sabtu, 21 Mei 2011

Utusan Online - Keluarga


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Keluarga


Suasana rockabilly di Switchblade

Posted:

Suasana rockabilly di Switchblade

Suasana rockabilly di Switchblade

Oleh RABIATUL ADAWIYAH KOH ABDULLAH
adawiyah.koh@utusan.com.my
Foto HAFIZH KHOSMAT


Konsep rockabilly telah wujud sejak 50 tahun dahulu.


Kreativiti dan hiasan yang ditampilkan di setiap sudut restoran menjadikan pengalaman menjamu selera seolah-olah berada di luar negara.

Gabungan dinding merah dan kerusi putih memeriahkan sekitar restoran yang turut menampilkan butik pakaian. Berbeza tempat menjamu selera lain, pemiliknya berani bermain dengan konsep rockabilly. Mungkin bagi sesetengah orang, konsep itu kurang popular di Malaysia. Namun, tahukah anda, ia menjadi kegilaan sama ada yang tua atau muda sejak 50 tahun dahulu.

Melihat suasana dekorasi Switchblade Kuala Lumpur, anda sebenarnya dikelilingi elemen rockabilly yang sebenar.

Switchblade memulakan perniagaan di Solaris Dutamas yang dikenali sebagai pusat gaya hidup di Lembah Klang. Konsep rockabilly ditampilkan dengan jualan produk yang menakjubkan disulami hiasan dalaman yang unik.

Istilah tersebut terhasil daripada perkataan rock 'n' roll dan 'hillbilly' iaitu merujuk kepada konsep muzik yang bermula awal 1950-an.

Rockabilly

Setiap dinding dipenuhi bingkai gambar bercirikan rockabilly. Iringan muzik pula tidak jemu-jemu menghiburkan pelanggan. Hiasan kelihatan artistik namun mempunyai penceritaan sendiri.

Malahan lukisan tatu pada dinding menampilkan ciri kasih sayang kekeluargaan.

Sesuai dengan tema rockabilly, merah dan putih menjadi pilihan utama dekorasi. Menambahkan seri penataan serta pencahayaan yang sesuai dan sedap mata memandang.

Ruang makan yang luas tampak kemas dengan susunan beberapa set meja makan yang selesa.

Bagi ibu bapa yang meminati gaya alternatif kemeja kanak-kanak dan bayi, Switchblade menawarkan label Six Bunnies untuk bayi dan juga kanak-kanak berumur dari setahun hingga enam tahun.

Label dari Belgium itu menawarkan rekaan unik dan warna terang daripada rock 'n' roll, avant garde sehingga rekaan lukisan tatu tengkorak dan juga rama-rama.

"Kami menyediakan pilihan rekaan alternatif yang lebih ringan buat ibu bapa dan juga pelanggan lain. Lebih banyak pilihan yang lebih artistik dan juga "edgy"," kata pengarah urusan Switchblade Kuala Lumpur, Asep Ahmad Iskandar.

Koleksi Six Bunnies merangkumi variasi menarik daripada tikar menukar lampin, bib leher, topi, baju bayi romper sehingga kemeja kanak-kanak.

Fabrik pakaian dibuat "fully combed" dan dicetak dengan pewarna yang dibenarkan oleh Kesatuan Eropah. Pakaian kanak-kanak ini sangat bersesuaian dengan cuaca di Malaysia. Pilihan warna adalah putih, hitam dan merah jambu. Warna terang seperti hijau, biru dan juga merah tidak ketinggalan. Turut dijual koleksi terkini musim bunga/panas untuk kanak-kanak.

Switchblade Kuala Lumpur terletak di A2-G1-07, Solaris Dutamas, No.1, Jalan Dutamas 1. bagi mendapat lebih informasi, sila hubungi 03-6207.9894 atau layari Switchblade™ Kuala Lumpur di Facebook.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Teruja, puas hati dan seronok

Posted:

Teruja, puas hati dan seronok

Teruja, puas hati dan seronok

BERTEMPAT di Zenith Hotel & Convention Center, Kuantan, Pahang - bengkel Kecantikan dan Anti Penuaan berlangsung 14 Mei lalu dengan jayanya. Hampir 80 peserta termasuk tajaan Pergerakan Puteri UMNO Pahang memeriahkan bengkel yang tuan rumahnya kali ini ialah Dr. Shaharom Sulaiman dari Klinik Thalia.

Gandingan Dr. Rushmini Maris Ismail dan Vivi Sumanti Ab. Rahim menjadikan para peserta teruja dengan segala ilmu yang dibentangkan semasa bengkel.

Penganjuran bengkel sehari dengan kerjasama M2 sisipan Mingguan Malaysia dan Aptomed Sdn. Bhd. itu diiringi pelbagai demo rawatan laser dan make over oleh mekap mineral jenama KISS. Para peserta tidak melepaskan peluang bertanya pelbagai soalan selain mencuba penampilan baru dengan mengenakan mekap KISS selain menggunakan kaedah laser untuk rawatan muka dan pelbagai lagi. Yang pasti mereka berpuas hati, selain ilmu dan demo, cabutan bertuah serta pelbagai cenderahati menjadikan bengkel itu berbaloi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved