Sabtu, 20 April 2013

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


GoPro Hero3 rakam aksi lasak

Posted: 20 Apr 2013 03:19 AM PDT

DENGAN berat hanya 73 gram, Hero 3 menjadi pilihan terbaik untuk kategori kamera lasak di pasaran.

EHIDUPAN remaja dan aktiviti lasak sememangnya tidak dapat dipisahkan, tidak kira sama ada merentas hutan, memanjat gunung, terjunan bebas, meneroka gua dan sebagainya.

Apabila melakukan aktiviti sedemikian, sudah pasti kamu inginkan rakaman kenangan yang boleh disimpan untuk tatapan diri sendiri, keluarga dan rakan-rakan yang mana mungkin kamu tidak akan melakukannya untuk kali kedua.

Menggunakan kamera besar mungkin sukar dan jika rakaman dibuat oleh orang lain, pasti kamu tidak dapat merasai pengalaman diri yang sebenar.

Bagi peminat sukan lasak, sudah tentu mereka inginkan sebuah gajet yang ringkas, mudah dan senang dibawa untuk merakamkan saat-saat manis mereka.

Ruangan Gajet kali ini menampilkan kamera bersaiz kecil GoPro Hero yang pastinya menjadi pilihan remaja yang gemarkan sukan lasak.

Model GoPro Hero sudah memasuki edisi ketiga dan lebih dikenali sebagai Hero3. Ia menyenaraikan tiga pilihan kamera untuk keperluan pengguna iaitu Edisi Putih, Edisi Perak dan Edisi Hitam.

Kesemua edisi tersebut memiliki ciri-ciri yang berbeza dan fungsi yang boleh disesuaikan untuk kegunaan si pemakai.

Setiap edisi memiliki ciri yang berlainan iaitu bagi Edisi Putih, ia boleh dianggap sebagai model biasa, manakala Edisi Perak pula adalah model pertengahan dan Edisi Hitam merupakan model tertinggi bagi Hero3.

GoPro sememangnya terkenal dengan kestabilan imej yang dirakam dalam kelajuan tinggi dan keadaan tidak stabil serta amat sesuai digunakan bagi merakamkan aktiviti di udara, mahupun di dalam air.

Setiap set dilengkapi dengan bekas kalis air bagi memudahkan pengguna merakamkan video hingga kedalaman 60 meter serta melakukan aktiviti lasak tanpa sebarang masalah.

Jadi, tidak kira kamu menyelam mahupun bermain kayak, motosikal lasak atau payung terjun, semua aksi yang kamu pamerkan itu akan dirakamkan melalui Hero3 ini.

Bukan itu sahaja, Hero3 turut dilengkapi dengan fungsi WiFi yang membolehkan kamu menggunakan kawalan jauh untuk mengakses kamera dengan mudah dan pantas.

Walaupun fungsi utamanya merakamkan video, namun ia turut dilengkapi dengan fungsi rakaman gambar foto sehingga 12 megapiksel bagi Edisi Hitam.

Kamera Hero3 ini boleh diletakkan di pelbagai permukaan dengan aksesori yang telah disediakan sama ada topi keledar, papan luncur, jet ski, motosikal, basikal dan sebagainya yang dirasakan sesuai.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved